کد خبر: 28166
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 فروردين 1396 - 12:10

داخلی

»

اخبار کتاب

با برگزاری نخستین جلسه کارگروه دو وزارتخانه صورت گرفت

آغاز روند بررسی و تدوین آیین‌نامه‌های جدید در حوزه چاپ

منبع : لیزنا
نخستین جلسه کارگروه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور اصلاح برخی آیین‌نامه‌ها، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
آغاز روند بررسی و تدوین آیین‌نامه‌های جدید در حوزه چاپ

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمودرضا برازش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در بهمن ماه 1395 گفت: تغییرات تکنولوژیک، تنوع چاپی بر روی انواع سطوح، کاربرد در صنایع مختلف و گسترش دستگاه‌های چاپی منجر به امضای تفاهم‌نامه شد.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه بخش فنی و واردات دستگاههای چاپی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شد و محتوای موارد چاپی نیز در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی ماند.

 برازش با اشاره به بازنگری آیین‌نامه‌ها عنوان کرد: از بهمن ماه سال گذشته روند بازنگری آیین‌نامه‌ها آغاز و نمایندگانی از سوی دو وزارتخانه برای تدوین آیین‌نامه‌های جدید و اصلاح برخی قوانین معرفی شدند. از سوی دیگر جلسات کارشناسی با نمایندگان صنوف نیز برگزار شده است تا از این طریق روند اجرایی شدن تفاهم‌نامه با سرعت بیشتر دنبال شود.

در این جلسه نمایندگان دو وزارتخانه، نماینده اتاق اصناف، نمایندگان اتحادیه چاپخانه‌داران و انجمن سازندگان کاغذ و مقوا حضور داشتند. در این نشست مشترک درباره اصلاح بند 16 ماده 2 قانون اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مواد 17 و 18 آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته بحث و تبادل نظر شد.

 در پایان این جلسه نیز مقرر شد پیشنهادات اصلاحیه بندهای آیین نامه در جلسه آینده شورا و با حضور دو وزیر تقدیم شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه محمودرضا برازش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هوشیار فقیهی؛ ایرج استاد علینقی؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران، معاون اتاق اصناف، بیژن تقوی نژاد؛ نماینده انجمن کاغذ و مقوا، علی محمد اسفندیاری؛ معاون دفتر صنایع سلولزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سهرابی از دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسن فکری معاون معاون امور آموزشی و پژوهشی حضور داشتند.

همچنین،  تفاهم نامه وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت چاپ در بهمن ماه 1395 به امضا رسید. با امضای این تفاهم‌نامه بخش سخت‌افزاری صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر کار محتوای آثار چاپی نظارت خواهد داشت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: