کد خبر: 30428
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1396 - 10:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مهردخت وزیرپور

کتابداران سفیران شایسته نهاد در سراسر کشور هستند

منبع : لیزنا
درمراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی طرح «با هم بخوانیم» مهردخت وزیرپور، عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با ابراز خرسندی از برگزاری  این دوره آموزشی گفت: امیدوارم برگزاری این دوره‌ها به توانمندی هرچه بیشتر کتابداران برای پرورش و هدایت کودکان ایران منجر شود.
کتابداران سفیران شایسته نهاد در سراسر کشور هستند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی طرح «با هم بخوانیم» عصر یکشنبه ۱۹ شهریور ماه با حضور مهردخت وزیر پور، عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد و همچنین ۱۰۲ کتابدار از کتابخانه‌های عمومی منتخب از سراسر کشور، در مجتمع رفاهی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

در این مراسم مهردخت وزیرپور، با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره آموزشی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در نهاد، پرورش و هدایت کودکان سراسر کشور بوده که امروز با طراحی و اجرای چنین برنامه‌های مفیدی شاهد هستیم که تلاش همه ما در مجموعه نهاد و کتابداران در کتابخانه‌های عمومی در حال ثمر دادن است.

این عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با تقدیر از اقدامات دبیرکل نهاد در توجه به اجرای طرح‌های کاربردی در حوزه ترویج کتابخوانی و همچنین توجه به ارتقاء مادی و معنوی جایگاه کتابداران در جامعه ادامه داد: امیدوارم برگزاری این دوره‌ها به توانمندی هرچه بیشتر کتابداران برای پرورش و هدایت کودکان ایران منجر شود و کتابداران به عنوان سفیران شایسته نهاد در سراسر کشور برای دستیابی به توسعه فرهنگی تلاش کنند.

حضور کتابداران ۳۱ استان‌ در طرح «با هم بخوانیم»

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد نیز در این نشست با اشاره به برخی ویژگی‌های طرح «با هم بخوانیم» گفت: این طرح و این دوره آموزشی شاید اولین دوره‌ای باشد که در آن بدون استثنا از همه استان‌ها حداقل یک یا دو نماینده حضور دارد؛ ۱۰۲ کتابداری که قرار است با آموزش‌هایی که می‌بینند، بیش از هزار و ۲۰۰ عضو فعال را در این طرح پوشش دهند.

وی پیشینه اجرایی موفق، تمرکز بر رده سنی ۹ تا ۱۲ سال، انتخاب کتابداران با انگیزه و فعال و برخورداری از یک سیر مطالعاتی مفید را از دیگر ویژگی‌های شاخص این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی، آماده اجرا در ۱۰۲ کتابخانه عمومی در سراسر کشور است.

طرح «با هم بخوانیم» با پشتوانه پیشینه اجرایی موفق

ادامه این مراسم با صحبت‌های امین پورفرزادی، مجری طرح «با هم بخوانیم» از مجموعه جهادی انفاق ثلث همراه بود. پورفرزادی با اشاره به پیشینه اجرایی این طرح گفت: این طرح نزدیک ۲ سال در مناطق محروم استان کرمان با هدف ترویج کتابخوانی برای گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال با موفقیت اجرا شد که ما در این طرح علاوه بر ترویج کتابخوانی به دنبال ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی بودیم.

وی افزود: برای اینکه در این طرح، مطالعه و کتابخوانیِ مخاطبان به عادت تبدیل شود، همراهی آگاهانه کتابداران را می‌طلبد. به همین دلیل کتابداران در این دوره آموزشی با برخی مهارت‌ها و آگاهی‌های حوزه کتابخوانی آشنا می‌شوند. در اجرای این طرح یک تجربه ۳ ماهه را در کنار هم خواهیم داشت که ما در کارگروه اجرایی طرح و همکاران نهاد در کنار شما کتابداران خواهند بود.

 

لازم به ذکر است کارگاه‌های و کلاس‌های آموزشی درنظر گرفته شده برای این طرح، طی روزهای دوشنبه ۲۰ و سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

عضو کتابخانه
|
iran
|
1396/06/26 - 07:31
0
4
با سلام
متاسفانه امروز جامعه ایران ما از خرد و کلان از کودکان تا بزرگسال همچنان شیفته شبکه های اجتماعی می باشند یک کودک که هنوز الفبای خواندن و نوشتن را فرا نگرفته آموزش استفاده از موبایل و فرستادن پیام در کانال تلگرام و بارگذاری عکس و .... را به خوبی آموخته است واقعا کجای کار ما ایراد دارد؟!!! طرح هایی چون با هم بخوانیم، مدرسه اینترنتی خواندن و .... چه زمانی قرار است بازخورد خود را نشان دهند و جذابیتی همچون شبکه های اجتماعی برای کودکان ما داشته باشند باشند؟!!!!! شبکه هایی که بدون تبلیغات و فقط و فقط با امکانات بی نظیرشان موفق بودند و کتابخانه هایی که با تبلیغات هنوز هم ناشناخته و خالی از اعضا می باشند.
سفیر
|
Iran
|
1396/06/21 - 17:51
1
5
باسلام وتشکرازمجریان این طرح درنهاد کتابخانه ها
اطلاع رسانی مناسب درسطح اداره کل استان به کتابخانه های عمومی استان وشهرستانها انجام نشد.امیداست مثل دیگربرنامه های سازمانی اطلاع رسانی شود. باتشکر
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: