کد خبر: 38579
تاریخ انتشار: شنبه, 13 بهمن 1397 - 10:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و زندان های استان لرستان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان
 نشست مدیران کل و کارکنان ادارات کل کتابخانه های عمومی و زندان های استان لرستان با هدف برگزاری فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی ویژه دهه فجر برگزار شد.
نشست مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و زندان های استان لرستان

به گزارش لیزنا، نشست مدیران کل و کارکنان ادارات کتابخانه های عمومی و زندان های استان لرستان با هدف برگزاری فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی و برگزاری هر چه بهتر برنامه های دهه فجر با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان؛ رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان های استان و جمعی از کارکنان این ادارات برگزار شد.

طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در این نشست از تلاش های مدیرکل و کارشناسان اداره کل زندان های استان نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکر کرد و اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان آحاد مختلف مردم، نگاه ویژه ای به ارائه خدمات کتابخانه ای در میان مددجویان زندان دارند.

طهماسبی، بازدید و رسیدگی به کتابخانه های مشارکتی در زندان های استان را از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان دانست و عنوان کرد: بر آنیم تا با تجهیز کتابخانه های مشارکتی و انجام سایر برنامه های فرهنگی در میان زندانیان، به توانمندسازی و تغییر نگرش این قشر آسیب پذیر جامعه کمک کنیم.

وی همچنین بر لزوم آسیب شناسی و به کارگیری راهکارهای مناسب جهت ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه در میان زندانیان تاکید کرد و گفت: هیچ عنصری به اندازه کتاب نمی تواند در تغییر رفتار زندانیان و جلوگیری از بازگشت آنها به جرایم گذشته تاثیرگذار باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در بخش پایانی سخنانش به برگزاری برنامه نشست اختصاصی کتابخوان ویژه مددجویان زندان با مشارکت اداره کل زندان های استان اشاره کرد و بر لزوم تداوم فعالیت های فرهنگی مشترک با اداره کل زندان ها به ویژه در برگزاری برنامه های ایام الله دهه مبارک فجر در استان تاکید کرد.

محمدی اصل، مدیرکل زندان های استان لرستان نیز در این نشست از اهتمام مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان در ترویج مطالعه و کتابخوانی در زندان های استان تقدیر و بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی جهت افزایش سطح معلومات و آگاهی زندانیان تاکید کرد.

محمدی اصل، تاثیر مطالعه و کتابخوانی در پیشگیری از بزهکاری و آسیب های اجتماعی در جامعه را یادآور شد و گفت: اقدامات تربیتی در خصوص زندانیان باید به گونه ای انجام شود که تغییر نگرش در شخصیت و رفتار فرد زندانی را به همراه داشته باشد و شرایط بازگشت مجدد وی به جامعه را فراهم سازد.

مدیرکل زندان های استان افزود: بستر انجام فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در میان زندانیان فراهم است و این اداره کل آمادگی لازم جهت انجام فعالیت های فرهنگی مشترک در حوزه کتاب و کتابخوانی با اداره کل کتابخانه های عمومی استان را دارد.

همچنین در این نشست، رضا مختارپور، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان توضیحاتی در خصوص چگونگی برگزاری نشست اختصاصی کتابخوان ویژه مددجویان زندان و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «حدیث نور» (خاطرات زندگی امام خمینی(ره)) ارائه کرد و گفت: این برنامه ها همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دهه مبارک فجر در زندان مرکزی خرم آباد برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: