کد خبر: 40158
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 شهریور 1398 - 13:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رشتخوار برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان رشتخوار، خراسان رضوی، با برگزاری آیین اختتامیه و تقدیر از ۸ برگزیده به کار خود پایان داد.
آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رشتخوار برگزار شد

 به گزارش لیزنا، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان رشتخوار با برگزاری آیین اختتامیه و تقدیر از ۸ برگزیده با حضور خالقداد عرب، فرماندار؛ احمدرضا رضایی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری؛ محمد چوبی، رئیس شورای اسلامی؛ علی احمدپور، شهردار؛ فاطمه بارانی بخشدار مرکزی؛ ابراهیم نظام، بخشدار جنگل؛ محمود ذباح، رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشتخوار در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)، کتاب و کتابخوانی را از ارزش های جامعه و ابزاری برای کسب معرفت و آگاهی عنوان کرد.

خالقداد عرب با تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری برنامه های فرهنگی، از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی، کتاب و کتابخوانی را یک مقوله فرهنگی اثرگذار در توسعه جامعه دانست و گفت: توصیه ها و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه مطالعه و توسعه کتابخوانی، باید چراغ راه ما باشد و در راستای منویات معظم له نباید از هیچگونه تلاش و کوششی کوتاهی کنیم.

وی جشنواره کتابخوانی رضوی را زمینه آشنایی با سیره ائمه دانست و اظهار داشت: رشد ۷۷ درصدی شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به سال گذشته در سطح شهرستان، نشانه همدلی و تلاش دستگاه های فرهنگی و ارادت مردم به ائمه اطهار(ع) است.

مجید رضائی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی رشتخوار نیز ضمن خیر مقدم به مسئولان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی، گفت: کتابخانه های عمومی در حال حاضر با عنوان فرهنگسراهای اجتماعی مطرح هستند و مکانی برای انجام فعالیت های فرهنگی، برگزاری نشست های کتابخوانی، کلاس های قصه گویی، نمایشگاه های کتاب و مسابقات کتابخوانی محسوب می شوند.

مجید رضائی با اشاره به رشد ۷۷ درصدی شرکت کنندگان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح شهرستان، اظهار داشت: برگزاری برنامه هایی مانند جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه افزایش میزان مطالعه و آشنایی با سیره رضوی را مهیا کرده است.

وی در ادامه از همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی شهرستان، شورای اسلامی و دهیاران روستاها، پایگاه های مقاومت بسیج و دیگر نهاد های فرهنگی تقدیر کرد.

در ادامه  این مراسم فریبا جمعه زاده و فرشته شریفی در بخش چهار گزینه ای نوجوان، زهرا محمدپور، نصرت طباطبایی و مبینا ایزدی در بخش چهارگزینه ای بزرگسال و فاطمه مومن و یگانه ابراهیم پور در بخش نقاشی نوجوان با اهدای لوح سپاس تقدیر شدند.

ام البنین عبدلی نیز به عنوان برگزیده شهرستان رشتخوار در بخش معرفی متنی کتاب نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: