کد خبر: 24049
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 ارديبهشت 1395 - 08:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

سارا بهرامی بازیگر سینما در نمایشگاه از کتاب گفت

سارا بهرامی بازیگر سینما و تلویزیون، در مرور خاطرات کتاب‌خوانی‌اش و اهمیت کتاب در زندگی‌ هنری‌اش گفت: الفبای یک بازیگر با قوه تخیل او کامل می‌شود و کتاب‌ خواندن به تقویت تخیل بازیگر بسیار کمک می‌کند.
سارا بهرامی بازیگر سینما در نمایشگاه از کتاب گفت

به گزارش لیزنا، سارا بهرامی که در پنجمین روز نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران در سرای اهل قلم بین‌ الملل بیست و نهمین نمایشگاه کتاب سخن می‌ گفت، درباره‌ ی علاقه ‌اش به کتاب‌خوانی گفت: در دوران کودکی توسط پدر و مادرم با کتاب‌های قصه آشنا ‌شدم. ولی من لذت کتاب خواندن را در دوران نوجوانی متوجه شدم.

 

وی افزود: من درنه سالگی وارد کانون پرورش فکری کودکان شدم و کتاب خواندن من با تئاتر گره خورد. من رمان زیاد می‌ خواندم و می ‌خوانم.

 

او همچنین گفت: من زمانی که نوجوان بودم کتاب‌هایی می‌ خواندم که برای سن من نبود اما من می‌ خواندم و به نظرم لزوما کتاب نمی ‌خواهد مناسب گروه سنی باشد، موضوع ‌هایی که در کتاب‌ها مطرح می‌ شود مسائل مربوط به جامعه هستند و نوجوان‌ها ناآشنا با آن نیستند.

 

وی با انتقاد از گسترش استفاده از ماهواره تصریح کرد: اگر کتابی مناسب گروه سنی نوجوان‌‌ها نباشد، چندان اثر مخربی ندارد. برخلاف رسانه‌ ای مانند ماهواره که با شبکه ‌های متنوع و متعدد می ‌تواند بر ذهن کودکان و نوجوان‌ها اثر بدی داشته باشد. ولی کتابی که مختص سن نوجوانی نباشد چنان اثر مخربی نمی‌ گذارد.

 

وی در پایان گفت: پدرم همیشه می‌ گوید الفبای یک بازیگر با قوه تخیل او کامل می ‌شود و کتاب‌ خواندن به تقویت تخیل بازیگر بسیار کمک می‌ کند. یکی از آخرین کتاب‌هایی که خواندم ترجمه‌ی رمان «همنام» جومپا لاهیری بود.

 

در ادامه این نشست، آزیتا ایرایی، فیلم‌نامه‌ نویس درباره ‌ی خاطرات کتابخوانی‌اش گفت: من قبل از مدرسه عضو کانون پرورش فرکی کودکان بودم. کتاب‌های صمد بهرنگی را می‌ خواندم و این آثار روی من تاثیر فراوانی داشت. کم کم در راهنمایی و دبیرستان موضوع ‌های کتاب ‌هایی که می ‌خواندم تغییر کرد.

 

او گفت: کتاب‌های بسیاری خوانده‌ام و این کتاب‌ها بعدها در نویسندگی بر وی من تاثیر گذاشتند ولی داستان ‌های این کتاب‌ها بر روی فیلم‌نامه‌ هایی که می ‌نویسم و داستان ‌هایی که در فیلم‌نامه ‌ها روایت می ‌کنم تاثیر مستقیم نمی‌ گذارند.

 

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار«فردا برای خواندن دیر است...» در شهرآفتاب برگزار می شود. مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب واقع در اتوبان خلیج فارس، روبروی حرم مطهر(ره) قرار دارد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: