کد خبر: 25362
تاریخ انتشار: جمعه, 16 مهر 1395 - 11:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

«یادگیری فعال» هدف اصلی در تشویق به کتابخوانی دانش آموزان

منبع : لیزنا
 مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های آموزش متوسطه گفت: دانش‌آموزان باید در موقعیت‌های «یادگیری فعال» قرار گیرند تا مهارت کتابخوانی برای آنها معنا پیدا کند.
«یادگیری فعال» هدف اصلی در تشویق به کتابخوانی دانش آموزان

 محمود امانی تهرانی مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های آموزش متوسطه در گفتگو با لیزنا، پیرامون تاثیر محتوای کتاب‌های درسی بر روند کتابخوانی دانش‌آموزان گفت: محتوای کتاب‌های آموزشی جنبه‌ای  ظاهری و همچنین جنبه‌ی نهانی دارند که در واقع هدف اصلی، «خواندن در خدمت یادگیری» است که باید دنبال شود.

 

وی ادامه داد: در طراحی محتوای آموزشی نه تنها ترغیب به کتابخوانی بلکه توجه به ایجاد موقعیت‌‌های یادگیری فعال برای دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

امانی اظهار داشت: اگر دانش‌آموز در طرح یک موضوع آموزشی  به گونه‌ای عمل کند که تداوم فعالیت‌ها وجود داشته باشد و برای مطالعات بیشتر به منابع دیگر مراجعه کند در چنین شرایطی اقدامی مثبت در یادگیری انجام شده است.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های آموزش متوسطه گفت: یادگیری فعال یکی از ارکان اساسی در روند آموزش است که باید بیش از پیش تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهارت‌های مهم تحصیلی جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات است عنوان کرد: تولید مفهوم از دیگر اقداماتی است که باید به آن نگاه ویژه‌ای کنیم.

 امانی یادآور شد: در چنین فضایی کتاب‌های موضوعی، مفهومی و دایره المعارف‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و در جهت تحقق کتابخوانی و ترغیب به این امر دانش‌آموزان را کمک می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: