کد خبر: 43414
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 اسفند 1399 - 21:44

داخلی

»

همایش

برگزاری همایش بین‌المللی «تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌گیر در تاریخ معاصر ایران»

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
همایش بین‌المللی «تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌‌گیر در تاریخ معاصر ایران» به همت پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
برگزاری همایش بین‌المللی «تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌گیر در تاریخ معاصر ایران»

به گزارش لیزنا، ربابه معتقدی عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در توضیح جزئیات این خبر گرفت: طرح برگزاری «همایش بین‌المللی تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌گیر در تاریخ معاصر ایران» اردیبهشت ماه سال جاری تایید و بلافاصله محورهای همایش تعیین و نخستین فراخوان در خردادماه منتشر شد و طبق برنامه ریزی انجام شده، این همایش، روز دوشنبه 18 اسفندماه، ساعت 10 الی 14 به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مهجور ماندن تاریخ اجتماعی و لایه‌های پنهان زندگی مردم در پیچ و خم بحران‌ها، ما را بر آن داشت تا با برپایی «همایش بین‌المللی تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌گیر در تاریخ معاصر ایران» برشی از لایه‌های پنهان این بخش از زندگی مردم را مطرح کنیم.

عضو هیأت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: برگزاری همایش بین‌المللی تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌گیر در تاریخ معاصر ایران با استقبال جامعه تاریخ مواجه شد و یاران علاقه‌مند، پیگیر اخذ امتیاز ISC و مطرح کردن این همایش در سطح بین‌المللی شدند. درواقع در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، با یادآوری تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه گیر در ایران معاصر، تاریخ‌پژوهان را دعوت کردیم تا به این بخش از تاریخ مغفول مانده، بپردازند.

معتقدی تصریح کرد: در طول این مدت با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و نیمه تعطیلی سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها و خارج از دسترس بودن بسیاری از متخصصان و اساتید، کارها به سختی پیش رفت، اما خوشبختانه باب همایشی در تاریخ اجتماعی گشوده شد.

لازم به توضیح است، ورود برای عموم در «همایش بین‌المللی تاریخ اجتماعی بیماری‌های همه‌‌گیر در تاریخ معاصر ایران» آزاد است و علاقمندان برای حضور می‌توانند روز دوشنبه، 18 اسفند ساعت 10 با مراجعه به آدرس:‌ « vc.nlai.ir/esfand » در این همایش شرکت کنند.