کد خبر: 47112
تاریخ انتشار: شنبه, 12 فروردين 1402 - 09:52

داخلی

»

همایش

برگزاری همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی»

منبع : خبر گزاری صدا و سیما
همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» همزمان با روز بزرگداشت فردوسی، ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت‌ در دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار می شود
برگزاری همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی»

به گزارش لیزنا،‌در این همایش پژوهشگران به تبیین نقش شاهنامه فردوسی در تحکیم و تثبیت هویت ملی در ایران تاریخی و معاصر  و  در متون حماسی فارسی (اعم از حماسه‌های ملی، تاریخی و دینی یا حماسه‌های عامیانه) و همچنین نسبت انواع هنر‌ها (معماری، موسیقی، نقاشی، خوشنویسی، هنر‌های تجسمی، سینما و نمایش) می پردازند.

بنا براعلام دبیرخانه این همایش مقالات برگزیده، همزمان با برگزاری همایش، در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید و ضمن دعوت از نویسندگان مقالات برای ایراد سخنرانی و ارائه دستاورد‌های علمی خود و شرکت در جشنواره فرهنگی و هنری مقارن با این ایام، مقالات برتر همایش که پس از بررسی، امتیاز‌های لازم را کسب کرده باشند، در مجلات علمی- پژوهشی معتبر منتشر خواهند شد.

همچنین علاوه بر رونمایی چندین کتاب معتبر در این حوزه، از انتشار آثار مهم مرتبط با محور ویژه همایش که تایید کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری همایش را به همراه داشته باشد، حمایت خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌تواند مقالات خود را تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه از طریق وب سایت http://rfsn.richt.ir/ و یا ایمیل epic.study۹۲@um.ac.ir ارسال کنند.