کد خبر: 42172
تاریخ انتشار: شنبه, 01 شهریور 1399 - 09:15

داخلی

»

کتاب

«قشنگه دنیا، با سبزه و گل» منتشر شد

منبع : انتشارات کتاب نیستان
«قشنگه دنیا، با سبزه و گل» اثر جمال اکرمی  توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.
«قشنگه دنیا، با سبزه و گل» منتشر شد

به گزارش لیزنا، «قشنگه دنیا، با سبزه و گل» در بیست و چهار صفحه و در قطع خشتی کوچک از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.

سفری رویایی به دنیای کودکی های گمشده؛ دنیایی سرشار از شادی های کوچک و عمیق که کودکان امروز باوجود برخورداری از مواهب مادی بی شمار، درکی از آنها ندارند. « قشنگه دنیا با سبزه و گل » ضیافتی رنگارنگ و خوش آهنگ است که چهره ی معروف ادبیات کودک، « جمال اکرمی برای کودکان گروه سنی « الف و ب » برپا کرده و با تصویرسازی متفاوت اثر، به جذابیت آن افزوده است.

هشتمین جلد از مجموعه ی اندیشه های خوشمزه، همچون جلد هفتم و برخلاف جلدهای قبلی، از قالب شعر بهره برده و به جای داستانی واحد، داستانک هایی مجزا از مواهب ارزشمند اما کمتر دیده شده ی زندگی  را پیش چشم مخاطب خود قرار می دهد.

 « قشنگه دنیا با سبزه و گل » روایت زندگی نسل های قبل است در خانه هایی با حوض و باغچه، نزدیک با طبیعت و مادربزرگ ها و پدربزرگ هایی که کنار نوه ها روزگار را می گذراندند. تصاویری از شادی هایی مثل آب بازی و مدرسه رفتن با لباس نو است.

شاعر و تصویرگر اثر که بیشتر به عنوان نویسنده ی کودک و نوجوان شهرت دارد، دنیای گمشده ی کودکی نسل های قبل را بازآفرینی کرده است. شعر و تصویر در کنار هم، خانه های قدیمی با درهای کلون دار ، ایوان های دلباز، نرده های آهنی زیبا و پشت بام هایی را  که فقط با نردبان می شد به آنجا رسید، به بچه های امروز نشان می دهند. این مربی نقاشی سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارشناس و مسئول باتجربه ی  آموزش هنر کانون به مربیان، بازی های کودکانه همچون گرگم به هوا و لی لی را با ظرافت به تصویر کشیده و بازی های ساده  اما فراموش شده، همچون بازی با انگشتان دست را با هنرمندی به کودکان امروز معرفی کرده است.

پستچی دوچرخه سوار، الاغی که مقابل خانه ایستاده همراه با سادگی مفاهیم و شیرینی شعرها، کودک را به دنیایی خیالی دعوت می کند و اجازه می دهد تا روزهای گمشده را تصور کند.« اکرمی » حتی شخصیتی مثل رفتگر را هم که نقش پررنگی در دوران قدیم داشت از یاد نبرده است.

 وی آلبومی ساخته که برای کودکان و والدین و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به یک اندازه جذاب و خاطره ساز است.

امید که سوار بر سرسره ی خیالی « قشنگه دنیا با سبزه و گل »، لحظات شاد و خوشایندی را در کنار فرزندان خود سپری کنید و با گقتگو درباره ی دوران کودکی خود، پیوند عاطفی تان  را مستحکم تر نمایید. کودکان تنهای امروز به این خاطرات خیلی احتیاج دارند.

 این کتاب در بیست و چهار صفحه و در قطع خشتی کوچک از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.