کد خبر: 42220
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 شهریور 1399 - 08:41

داخلی

»

کتاب

انتشار کتاب صوتی «از دیار حبیب»

منبع : انتشارات کتاب نیستان
کتاب صوتی «از دیار حبیب» نسخه‌ای است شنیداری از داستان بلند «از دیار حبیب» نوشته سید مهدی شجاعی که با صدای او در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.
انتشار کتاب صوتی «از دیار حبیب»

به گزارش لیزنا، این کتاب که با خوانش نویسنده در نسخه صوتی همراه است روایتی از زندگی «حبیب بن مظاهر» از یاران شهید امام حسین(ع) در واقعه عاشورا است.

شجاعی در این کتاب گوشه‌هایی از زندگی حبیب بن مظاهر یار سالخورده و سپید موی حضرت سیدالشهدا (ع) را به تصویر می‌کشد که البته قسمت اعظم این تصویر و بازآفرینی آن به موضوع شهادت حبیب در کربلا اختصاص دارد و وصف عشق و شیدایی او به امام زمانش را روایت می‌کند.

داستان بلند «از دیار حبیب» از زاویه دید دانای کل روایت می شود و در ده بخش تالیف شده است. شجاعی داستان خود را از جایی آغاز می‌کند که حبیب بن مظاهر و میثم تمّار در ملاقاتی، مقابل چشم عده‌ای از مردم، هر یک از عاقبت کار آن دیگری و چگونگی شهادتش خبر می‌دهند و از هم جدا می‌شوند و در ادامه کتاب شرحی از نبرد عاشورا و واقعه شهادت حبیب را به همراه بازگشت‌هایی به ماجراهای مستند از زندگی حبیب در کوفه و نیز چگونگی پیوستن او به اصحاب کربلا را روایت می‌کند.

سید مهدی شجاعی که یکی از برجسته‌ترین درام‌نویسان مذهبی ایران به شمار می‌رود در این اثر سعی کرده با تمسک به داشته‌های مستند از زندگی حبیب ابن مظاهر کلمات و روایت داستانی خود را در خدمت خلق یک درام داستانی درباره او دربیاورد. زبان انتخاب شده برای این متن از نوع زبان روایی تاریخی است که سعی دارد شورانگیزی و حماسه را در قالب سنتی و پرصلابت فارسی در خود متمرکز کرده و در نهایت داستانی شورانگیز و در عین حال عبرت آموز به مخاطبان عرضه کند.

این کتاب که نسخه مکتوب آن تا کنون بیش از هفده نوبت تجدید چاپ شده در نسخه صوتی با صدای سید مهدی شجاعی در قالب فایل صوتی با مدت زمان یک ساعت و پنجاه دقیقه تهیه شده است.

سید مهدی شجاعی در مقام راوی و خوانشگر کتاب صوتی، پیش از این کتاب‌ «کشتی پهلو گرفته» را نیز اجرا کرده است