کد خبر: 42223
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 شهریور 1399 - 12:38

داخلی

»

کتاب

66 قصه از هانس کریستین آندرسن به چاپ ششم رسید

منبع : انتشارات قدیانی
کتاب" 66 قصه از هانس کریستین آندرسن" با ترجمه‌ی "پریسا همایون‌روز" و تصویرگری "محسن حسن پور" در نوبت چاپ هشتم روانه‌ی بازار کتاب شد.
66 قصه از هانس کریستین آندرسن به چاپ ششم رسید

به گزارش لیزنا، هانس کریستین اندرسن نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس و پدر افسانه های نو نیز نامیده می شود. او با آمیختن قصه های عامیانه با تخیل خود، ۱۶۸ افسانه نو نوشته است.

"درخت بلوط سیصد و شصت و پنجمین سال زندگی‌اش را می‌گذراند و بلندترین و تنومندترین درخت جنگل بود؛ به طوری كه شاخه‌هایش روی تمام درختان اطراف سایه انداخته بود و در دریا از فاصله دور دیده می‌شد و به همین دلیل راهنمای كشتی‌ها بود. یك شب قبل از كریسمس درخت بلوط خواب دید كه تا آسمان اوج گرفته است و تمام درختان هم‌سطح او به بالا آمده‌اند. او با خود گفت: چنین خوشبختی و سعادتی چگونه ممكن است و كسی در پاسخ گفت: در بهشت هرچیز ممكن است. فردای همان روز طوفانی عظیم درخت بلوط كهن‌سال را از پا درآورد. «آخرین رویای درخت بلوط كهن‌سال» یكی ازداستان‌های مجموعه حاضر اثر هانس كریستین آندرسن ـ نویسنده برجسته دانماركی در قرن نوزدهم ـ است. عناوین برخی دیگر از داستان‌های كتاب عبارت است از: پیوند دوستی؛ ملكه برفی؛ مادر درختی؛ یقه پیراهن؛ خانه قدیمی؛ و اندوه."

این کتاب شامل 66 قصه در 847 صفحه می‌باشد که جزو کتاب‌های برتر پنجمین جشنواره کتاب‌های برتر انجمن کودک و نوجوان سال 1388 می‌باشد. انتشارات قدیانی آن را در نوبت چاپ هشتم، تیراژ 1100 نسخه و قیمت 80000 تومان در اختیار علاقه مندان قرار داد.