کد خبر: 42443
تاریخ انتشار: شنبه, 19 مهر 1399 - 11:08

داخلی

»

کتاب

دو جلد از مجموعه هشدارهای جنسی و جسمی برای کودکان منتشر شد

منبع : انتشارات قدیانی
دو جلد دیگر از مجموعه هشدارهای جنسی و جسمی برای کودکان  با عنوان «خانم پلیس درباره‌‌ی غریبه‌ها چه گفت؟» و «با غریبه‌ها حرف نمی‌زنم» منتشر شد
دو جلد از مجموعه هشدارهای جنسی و جسمی برای کودکان منتشر شد

به گزارش لیزنا، دو جلد دیگر از مجموعه هشدارهای جنسی و جسمی برای کودکان در نوبت اول چاپ روانه‌ی بازار کتاب شد. از آموزش‌های اولیه که بیشتر پدر مادرها از همان کودکی برای بچه‌هایشان در نظر می‌گیرند این است که چگونه در برابر خطر از خود محافظت کنند. مثلا اینکه به اشیا داغ یا تیز دست نزنند. یا هنگام عبور از خیابان دقت کنند.

اما یکی از همین قبیل آموزش‌ها که باز هم اکثر والدین از قلم می‌اندازند محافظت کودکان از خودشان در برابر خطرهای جسمی و جنسی است. خطری مهم و بسیار مخرب که امروزه به دلیل رواج  سوء استفاده جنسی از کودکان در جامعه، نباید به راحتی از آن گذر کرد و باید از همان شروع کودکی راجع به آن به بچه‌ها آموزش داد. احتمالا صحبت درباره این قبیل موضوعات در ذهن خیلی‌ها تبدیل به یک تابو شده است. اما خوشبختانه به دلیل فرهنگسازی‌هایی که امروزه در سراسر جهان راجع به جلوگیری از این آسیب‌ها می‎شود، کم کم این تابوشکنی در ذهن همه آدم‌ها در حال شکل گیری است .با این حال همچنان صحبت راجع به این موضوعات با بچه‎ها برای پدر مادرها دشوار است.

کتاب های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی در این زمینه اقدام به چاپ مجموعه ی 11 جلدی هشدارهای جنسی و جسمی برای کودکان کرده است که قبلا چهار جلد آن با عناوین بدنم مال خودم است(اثر لوری فریمن با ترجمه‌ی اکرم کرمی)، آیا رازی داری؟ ( اثر جنیفرمور مالینوس با ترجمه ی پرستو عوض زاده) اگر غریبه ای به تو نزدیک شود چه می‌کنی؟ ( اثر آنارا گارد با ترجمه‌ی پرستو عوض زاده) و با غریبه ها جایی نمی‌روند( اثر دگمار گایسلر با ترجمه ی پرستو عوض زاده) با قیمت هر جلد 11000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شد و اکنون دو جلد دیگر با عناوین "خانم پلیس درباره‌‌ی غریبه‌ها چه گفت؟" اثر وندی رابرتز و "با غریبه‌ها حرف نمی‌زنم"  اثر اِرما جویس در نوبت اول چاپ در اختیار کوچولوهای باهوش قرار گرفت.

این کتاب‌ها با تصاویر ساده و جذاب به موضوعات مهمی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های سوء استفاده جنسی از کودکان می‌پردازد.

قابل ذکر است این نشر سال 98 نیز مجموعه‌ی کتی مواظب باش را در ارتباط با همین موضوع به چاپ رسانده است.

برچسب ها :