کد خبر: 42484
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 مهر 1399 - 14:29

داخلی

»

کتاب

نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می‌شود

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
آیین پایانی نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» ۴آبان ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.
نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، آیین پایانی نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» از سوی مرکز مدیریـت حوزه های علمیه، آزمایشـگاه داده کاوی دانشـگاه علم و صنعـت، مرکـز تحقیقـات کامپیوتـری علـوم اسـامی (نور)، موسسـه اشـراق و عرفـان و با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران  ۴آبان ماه سال جاری در قم، مدرسه علمیه معصومیه برگزار می شود.

بررسی فقهی و تحلیلی، نظریه‌پردازی و الگوسازی، تحلیل فرصت‌ها و تهدیدها، طراحی الگوریتم و هستان‌نگار، استدلال‌ورزی و مدل سازی منطقی، برنامه‌های کاربردی و تعاملی هوشمند و ساخت پیکره و طراحی ابزارهای پایه‌ای و میانی از جمله محورهای تشکیل‌دهنده این همایش هستند.

این همایش آثار محققان را در قالب مقاله علمی، یادداشت تحلیلی، پروژه فناورانه کسب و کار، محتوای ترویجی و هنری، طرح ها و سامانه‌های در حال توسعه، ایده‌پردازی و تجربه‌نگاری همچنین زیرساخت نرم‎افزاری و سخت‌افزاری  دریافت می‌کند.

این نشست با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور حدود ۷۰ نفر از مدیران مراکز علمی-تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی و جمعی از فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در تولید دانش اسلامی آغاز و از جدیدترین دستاوردهای علمی و فنی در زمینه پژوهش علوم اسلامی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، مشروح این مراسم به‌صورت زنده از شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

برچسب ها :