کد خبر: 43036
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 دی 1399 - 09:22

داخلی

»

کتاب

«روزی که مسیح به صلیب کشیده نشد» منتشر شد

منبع : انتشارات کتاب نیستان
کتاب «روزی که مسیح به صلیب کشیده نشد» تازه‌ترین اثر داستانی منتشر شده از سید مهدی شجاعی برای مخاطبان کودک و نوجوان به شمار می‌رود.
«روزی که مسیح به صلیب کشیده نشد» منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب «روزی که مسیح به صلیب کشیده نشد» اثر سید مهدی شجاعی از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.  شجاعی که سابق و آثار گوناگونی در حوزه بازشناسی و بازروایی حوادث و شخصیت‌های تاریخ اسلام و پیامبران آسمانی برای مخاطبان کودک تالیف کرده است، در این کتاب روایت قرآن کریم از زندگی و زیست حضرت عیسی(ع) را بازخوانی می کند.

او در این کتاب زندگی و زیست حضرت عیسی(ع) را به صورت مجمل و از زمانه تولد و مبعوث شدن وی به پیامبری تا دعوت مردم منطقه اورشلیم به یکتاپرستی و تغییر سبک زندگی و دسیسه چینی یهودیان بر علیه وی و در نهایت صدور فرمان قتل وی با موافقت پادشاه رومی اورشلیم و نیز ماجرای تغییر چهره یهودا و به صلیب کشیده شدن وی به جای ایشان را روایت کرده است.

شجاعی در این متن چنانچه در بخش پایانی آن به روشنی به آن اشاره شده، روایت قرآن کریم از زندگی و زیست این پیامبر عظیم‌الشان را بازنویسی کرده و روایت‌های کتاب در زمینه فرجام این پیامبر نیز بر اساس متن قرآن کریم تالیف شده است.

کتاب در کنار این موضوع و نیز تاکید بسیار به ساده‌نویسی و مجمل‌گویی که خاص مخاطب کودک و نوجوان به شمار می‌رود از تصویرگری‌های بسیار پرشور فرهاد جمشیدی نیز بهره می‌برد.

جمشیدی در این کتاب با باور به اینکه تصویرگری داستان‌های مستند تاریخی  بیش از هر چیز نیاز به اشراف و تسلط هنرمند به فرامتن اثر دارد سعی کرده با تکنیکی نو و در قالب فضاهایی جدید به خلق تصاویر بپردازد. بر همین اساس تصاویر این کتاب ترکیبی از تخیل وی در ترسیم زیست و زندگی حضرت عیسی(ع) و نیز پایبندی به روایت‌های تاریخی و قرآنی است و در عین حال با بهره‌مندی از هنر خود در خلق تصاویر ظریف و مینیاتوری و در عین حال کل گرا اثری در غایت زیبایی در تلفیق رنگ و خیال‌انگیزی و هنر تصویرسازی خلق کند.

تلفیق متن فراداستانی سید مهدی شجاعی و توانایی آن در ایجاد پیوندهای قوی با مخاطب و نیز تصاویر بدیع ضمیمه شده به آن در این کتاب از آن یکی از بی‌بدیل‌ترین آثار در زمینه بازخوانی داستان‌های تاریخی را برای گروه سنی نوجوان رقم زده است.

این اثر جدید سید مهدی شجاعی اخیرا از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه شده است.

برچسب ها :