کد خبر: 43351
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 07 اسفند 1399 - 23:40

داخلی

»

کتاب

علی دهباشی به بیمارستان فیروزگر منتقل شد

منبع : لیزنا
علی دهباشی وزنامه‌نگار، ادب پژوه، نویسنده به دنبال شدت یافتن بیماری کرونا  به بیمارستان فیروزگر منتقل شد
علی دهباشی به بیمارستان فیروزگر منتقل شد

به گزارش لیزنا، به دنبال شدت یافتن بیماری کرونا علی دهباشی به بیمارستان فیروزگر منتقل شد. پزشکان معالج وی در تلاشند به علت بیماری آسم قدیمی دهباشی از درگیر شدن ریه‌ها و گسترش بیماری جلوگیری کنند.

علی‌اکبر جعفر دهباشی معروف به علی دهباشی، زادهٔ ۱۳۳۷ تهران روزنامه‌نگار، ادب پژوه، نویسنده و سردبیر مجلهٔ بخارا است. او تلاش گسترده‌ای در معرفی آثار و زندگی بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران و جهان داشته‌است.

به کوشش علی دهباشی مراسمی با عنوان «شب‌های بخارا» برگزار شده‌است که در آن‌ها به تجلیل از بزرگان فرهنگ و ادب و هنر پرداخته می‌شد. این برنامه ها هم اکنون ادامه دارد و به پانصد و نود و سه شب رسیده است. برنامه های دیگری نیز با عنوان عصر پنجشنبه ها در دفتر بخارا برگزار می‌شد.

در سالهای اخیر جلساتی دیگر را راه اندازی کرد با عنوان «صبح پنجشنبه های بخارا» که شامل دیدار و گفتگو با هنرمندان و نویسندگان بود که تا کنون یکصد و چهل هشت صبح پنجشنبه برگزار شده که با شیوع ویروس کرونا موقتا متوقف شده است.

امور انتشار کتاب از دیگر زمینه‌های فعالیت دهباشی است او در این زمینه مدیریت «انتشارت شهاب» را به‌عهده دارد و بیش از چهل و پنج عنوان کتاب در زمینه فرهنگ و ادب فارسی و جهان منتشر کرده‌است.

علی دهباشی علاوه بر اینها سه سال ویراستار فصلنامه فرهنگستان علوم بوده و ویراستار انتخاب شده هیئت امناء چاپ آثار محمدعلی جمال‌زاده است.

او همچنین با مجله «نقد و بررسی کتاب تهران» همکاری داشت و از فروردین ۱۳۸۲ تا مهر ماه ۱۳۸۴ سردبیر فصلنامه «سمرقند» بوده‌است که ده شماره از این مجله را منتشر کرد و علاوه بر بخارا سردبیری «فصلنامه سیمیا» نیز هست.