کد خبر: 44016
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 تیر 1400 - 12:10

داخلی

»

کتاب

اعلام نحوه ارسال مستندات شهرهای شرکت‏‌کننده در هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نحوه ارسال آثار و مستندات شهرهای شرکت کننده در هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران اعلام شد.
اعلام نحوه ارسال مستندات شهرهای شرکت‏‌کننده در هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران

به گزارش لیزنا، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتمین دوره طرح «انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران» را با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌کند.

امسال به دلیل شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ ، سه روش برای ارسال مستندات کتاب‌خوانی شهرهای متقاضی عنوان پایتخت کتاب به دبیرخانه مرکزی در نظر گرفته ‌شده است.

١. ارسال مدارک از طریق سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی به آدرس اینترنتی: http://bookpromotion.ir/bookcapital/7thbookcapitalcall

در این سایت یک فرم با عنوان ارسال آثار و مستندات پایتخت کتاب ایران تهیه‌شده است و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر متقاضی می‌بایست برای ارسال آثار به این نکات توجه کنند.

– این فرم فقط برای رابطان باز می‌شود.

– پس از ورود به فرم مشخصات فردی خود و اطلاعات مرتبط با شهر را کامل وارد کنید.

– یک پرونده حداکثر با حجم ۳۰ مگابایت و در قالب  pdfاز قبل که حاوی بنامه ها و فعالیت‌های ترویجی شهرستان می‌باشد آماده و در قسمت ارسال پرونده بارگذاری کند.

٢ . ارسال آثار از طریق لوح فشرده

شهرهای متقاضی  می‌توانند آثار و پرونده کتاب‌خوانی خود را در یک لوح فشرده به صورت دسته بندی شده به دبیرخانه هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ارسال کنند.

۳ ارسال آثار به روش پستی.

آن دسته از شهرهایی که امکان ارسال آثار به دو روش بالا برای آنان مقدور نباشد می‌توانند آثار و مستندات کتاب‌خوانی خود را به صورت چاپی و در ساختار مناسب از طریق پست به دبیرخانه هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مرکزی هفتمین دوره برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ می‌باشد.

آدرس:

تهران خیابان قائم‌مقام فراهانی، خیابان فجر، نبش کیهان، ساختمان فجر، پلاک ۷ طبقه ۵ ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کد پستی: ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱

تلفن: ۰۲۱-۸۸۳۴۲۹۷۹-۸۸۳۴۲۹۸۰

در شش دوره برگزاری این برنامه به ترتیب شهرهای اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷) و یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته­اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند.

شهرهای متقاضی شرکت در این دوره از پایتخت کتاب ایران می‏توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‏رسانی شبکه ترویج کتابخوانی به آدرس http://bookpromotion.ir/ مراجعه کنند.

Screenshot_20210705_101015_com.google.android.apps_.docs_-e1625463795658.jpg