کد خبر: 44222
تاریخ انتشار: شنبه, 23 مرداد 1400 - 08:15

داخلی

»

کتاب

امیر پسر عاشق منتخب دومین دوره جایزه شهید اندرزگو

منبع : انتشارات قدیانی
کتاب گزارش‌های امیر پسر عاشق اثر فاطمه نفری در دومین دوره جایزه شهید اندرزگو به عنوان کتاب منتخب برگزیده شد.
امیر پسر عاشق منتخب دومین دوره جایزه شهید اندرزگو

به گزارش لیزنا، کتاب گزارش‌های امیر پسر عاشق اثر فاطمه نفری در دومین دوره جایزه شهید اندرزگو به عنوان کتاب منتخب برگزیده شد. امير پسري نوجوان است، به همراه خانواده‌اش به تهران کوچ کرده است. او خانواده‌اي روستايي دارد و پدري  که در زلزله سال 41 بويين‌زهرا دچار سانحه شده و کرولال است.

هنوز زندگي‌شان در تهران روي غلتک نيفتاده که پدر تصادف مي‌کند و بايد عمل شود. آنها نمي‌توانند هزينه عمل را فراهم کنند. تنها کسي که حاضر مي‌شود پول عمل را بدهد قربان است. قربان يک شرط براي امير مي‌گذارد تا پول را بدهد و آن شرط جاسوسي کردن امير است. او از امير مي‌خواهد خانه‌اي را در محله تحت نظر بگيرد و گزارش کارهاي آنها را به قربان بدهد. آن هم خانه دختري که امير عاشقش شده است. امير در اجبار مي‌پذيرد و متوجه مي‌شود که آنها در طبقه بالاي منزلشان به چند انقلابي اسکان داده‌اند. امير که در اين مدت طي حوادثي دوستي به نام صادق پيدا کرده و هر روز به شناخت بيشتري از جامعه و وقايع اطرافش مي‌رسد.

انتشارات قدیانی این رمان را در نوبت اول چاپ و قیمت 20000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

این جشنواره با محوریت مبارزه ادبی با تحریف تاریخ معاصر و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره رژیم پهلوی در سه بخش داستان و رمان بزرگسال ، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می شود و برگزیدگان آن طی مراسمی در دوم شهریور ماه معرفی خواهند شد.