کد خبر: 44429
تاریخ انتشار: شنبه, 10 مهر 1400 - 09:17

داخلی

»

کتاب

«شرایط جدید خانواده زویی» منتشر شد

منبع : روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق
کتاب «شرایط جدید خانواده زویی» به نویسندگی اَزمایرا اچ‌.مِیکِر و ترجمه معصومه نفیسی که با درونمایه‌ای کودکانه و آموزنده به موضوع پیچیده‌ای مانند طلاق و جدایی والدین می‌پردازد روانه بازار نشر شد.
«شرایط جدید خانواده زویی» منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب «شرایط جدید خانواده زویی» به نویسندگی دکتر اَزمایرا اچ‌.مِیکِر و ترجمه معصومه نفیسی برای کودکان بالای پنج سال در 36 صفحه و با قیمت 52هزار تومان توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق) منتشر شد.

دکتر اَزمایرا اچ‌. مِیکِر نویسنده این اثر که خود متخصص روانشناسی بالینی است و در حوزه رشد، پرورش و تربیت کودکان و روان‌درمانی کار می‌کند، در این کتاب به احساسات، نگرانی‏ها و پرسش‏‌های کودکان درباره‏ طلاق هویت می‏‌بخشد و آن‏ها را عادی‏سازی می‏‌کند. احساساتی مثل دلتنگی، اضطراب، غم از دست‌دادن، سردرگمی و خشم که توسط بزرگسالان قابل اعتماد، دوستان و همسالان و دنیای خیالی قصه‏ برای کودک برجسته و پررنگ می‏شود.

«شرایط جدید خانواده زویی» یک کتاب کودکانه و آموزنده است که به موضوع پیچیده‌ای مانند طلاق می‌پردازد. طلاق و جدایی از عوامل تنش‏زای مهم و البته رایجی است که تأثیری عمیق بر سلامت عاطفی کودکان می‏گذارد. این کتاب با زبانی ساده و همه‏فهم به شما و کودکتان این امکان را می‏دهد که با اطمینان به احساسات و پرسش‏هایتان نزدیک شوید و شرایط جدید خانواده را بهتر درک کنید.

داستان این کتاب، والدین و بزرگسالانِ نزدیک‏ به کودک (نظیر مربیان، درمانگران، پدربزرگ و مادربزرگ‏ها و پرستاران کودک) را قادر می‏سازد تا اطلاعات واقعی و عاطفی که به جدایی و طلاق مربوط می‏شود را با کودکان در میان بگذارند. این کتاب تأکیدی دارد بر این که ذهن کودکان بین بازی، اتفاقات پیرامون و رؤیاپردازی و تخیل در رفت‏وآمد است و این فرایند، راهکار مؤثری است تا کودک بتواند با اضطراب ناشی از مسائل دلهره‏آور کنار بیاید.

فهرست پرسش‏های آخر کتاب نیز بزرگسالان را قادر می‏سازد با کودک در سطحی عمیق‏تر کار کنند. این بخش تعاملی، بسیار حیاتی است و به کودک این امکان را می‏دهد که روی افکار و احساساتش تمرکز کند تا بتواند گفت‏وگویی فعال با فردی بزرگسال‏ داشته باشد.

کتاب «شریط جدید خانواده زویی» موفق به دریافت جایزه «Pinnacle Book Achievemen» شده و همچنین در فهرست نامزدهای نهایی جایزه «usa book news best book awards» جای گرفته است.

معصومه نفیسی از مترجمان شناخته شده حوزه کودک و نوجوان، این کتاب را به کودکانی که جدایی پدر و مادرشان را تجربه می‌کنند، تقدیم کرده و برای آنها عبوری امن و سالم از این مرحله زندگی را آرزو کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: " «جدایی!»؛ این کلمه زویی را مضطرب و نگران ‏می‏کرد. زویی سرش را تکان داد تا این خواب‏های دَرهَم و بَرهَم را از ذهنش پاک کند. او تصمیم گرفت درباره‏ی آن کلمه از مادرش سؤال کند. آهسته پرسید: «مامان، جدایی یعنی چه؟» مامان ‏خرگوشه پرسید: «چی شده خرگوشک من؟ چرا می‏خواهی معنی کلمه‏ جدایی را بدانی؟» "