کد خبر: 44872
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 25 آذر 1400 - 09:18

داخلی

»

کتاب

سومین جلد از مجموعه کتاب کُمیک «آدلی معمولی» منتشر شد

منبع : روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق
سومین جلد از مجموعه کتاب کمیک استریپ «آدلی معمولی» به نویسندگی و تصویرگری اتیس فرامپتون و ترجمه مریم قنواتی منتشر شد.
سومین جلد از مجموعه کتاب کُمیک «آدلی معمولی» منتشر شد

به گزارش لیزنا، «آدلی معمولی» نام مجموعه کتاب کمیک استریپ سه جلدی است که ماجرای زندگی دختری 10 ساله را به تصویر می‌کشد که نیمی از او انسان و نیمی دیگرش جادوگر است. این اثر دوست داشتنی با توجه به فضای فانتزی‌، تصاویر و داستان‌پردازی جذابش، قوه‌ی تخیل کودکان را تقویت می‌کند.

کتاب‌های کمیک استریپ یا مصور به آن دسته از کتاب‌هایی گفته می شود که به کمک تصویر، گاهی همراه با متن و گاهی بدون متن داستانی را نقل می‌کند. در واقع کتاب مصور ترکیبی از قصه و تصویر است. خواندن کتاب‌های کمیک یا تصویری برای کودکان می‌تواند باعث تقویت تخیل و تمرکز شود و مطالعه آنها توسط نوجوانان نیز بسیار لذت‌بخش و پر از هیجان است و کمک می‌کند متفاوت بیاندیشند و داستان‌ها ماندگاری بیشتری در ذهن آنها داشته باشد.

در خلاصه سومین جلد «آدلی معمولی» که در ادامه ماجراهای دو قسمت قبلی آدلی است، آمده: او این بار مسابقه تماشا می‌کند و سوار بر جاروی پرنده‌اش دوستانش را از مرگ نجات می‌دهد. در این کتاب آدلی از رازهایی باخبر می‌شود که زندگی خودش و دوستانش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

اُتیس فرامپتون  (Otis Frampton)نویسنده‌ و تصویرگر مجموعه کتاب «آدلی معمولی» از هنرمندان شناخته شده آمریکایی است. او این مجموعه‌ی پرطرفدار را برای نخستین بار در سال 2014 نوشته و تصویرسازی کرده است. از جمله ویژگی‌های کتاب‌های او همراه شدن داستان‌های ماجراجویانه و پرهیجان با تصاویر خلاقانه و عجیب و غریب است که همین موضوع باعث شده نوجوانان بسیاری از مخاطبان آن باشند.

مینا قنوانی مترجم این کتاب، دارای کارشناسی ارشد زبان انگلیسی، فعالیت خود در زمینه ترجمه را در سال ۹۶ با همکاری با نشریات قلک و فرفره آغاز کرده است.

این مجموعه کتاب کمیک استریپ در قطع وزیری چاپ شده و جلد سوم آن در 128صفحه برای کودکان گروه سنی «ب و ج» توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق) منتشر شده است.

لازم به ذکر است جلد اول و دوم این اثر به دلیل استقبال مخاطبان امسال به چاپ دوم رسیده و علاوه بر نسخه فیزیکی امکان مطالعه آنها به صورت الکترونیکی نیز از طریق پلتفرم‌های کتابخوان وجود دارد.