کد خبر: 46173
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 مرداد 1401 - 09:43

داخلی

»

کتاب

انتشار فراخوان پنجمین دوره انتخاب کتاب سال استان البرز

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، فراخوان پنجمین دوره انتخاب کتاب سال استان البرز را منتشر کرد. آخرین مهلت ارسال آثار به این جایزه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ خواهد بود.
انتشار فراخوان پنجمین دوره انتخاب کتاب سال استان البرز

به گزارش لیزنا، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، پنجمین دوره انتخاب کتاب سال استان البرز را در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌کند. بر این اساس از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌شود، کتاب‌های پیشنهادی خود که برای اولین‌بار در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده‌اند را به همراه برگ اعلام وصول به دبیرخانه کتاب سال استان البرز ارسال کنند.

حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان و ناشران استان؛ ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ و استقلال و هویت فرهنگی استان و همچنین شناسایی و معرفی نویسندگان فعال و ارتقای سطح کیفی نشر استان از اهداف این جایزه است.  

برای شرکت در این جشنواره، آثار ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۰ منتشر شده باشند. کتاب‌های آموزشی و کمک‌درسی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند و هرجلد از کتاب‌های دوره‌ای در صورت استقلال محتوایی حکم یک کتاب مستقل را دارد، درغیراینصورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است. 

ملاک سال انتشار، شناسنامه ناشر در کتاب خواهد بود. همچنین کتاب باید دارای برگه اعلام وصول باشد. در این جایزه ویراست جدید آثار علمی اگر به تشخیص گروه داوری ۴۰ درصد نسبت به ویراست قبلی تغییر کرده باشد، مجددا قابل بررسی است. 

کتاب‌های نویسندگان غیربومی یا ساکن استان که در موضوعات دهگانه دیویی و کودک و نوجوان منتشر شده‌اند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند. هر مولف باید ۲ نسخه از اثر خود را برای شرکت در فرایند داوری، حداکثر تا ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه ارسال کند. آثار دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

به آثار برگزیده در هر بخش لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به ارزش ۴۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. به آثار شایسته تقدیر نیز در هر بخش لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در پنجمین دوره انتخاب کتاب سال استان البرز، می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جایزه به نشانی کرج، بلوار شهید مطهری، نبش شاهد ۲، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ ۵ الی ۳۲۵۶۳۱۵۰-۰۲۶ داخلی ۲۱۸ تماس بگیرند.