کد خبر: 46305
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 شهریور 1401 - 10:32

داخلی

»

کتاب

کتاب «متون تخصصی انگلیسی 3 » در علم اطلاعات منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «متون تخصصی انگلیسی 3» به نویسندگی دکتر مژده سلاجقه و توسط انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان منتشر شد.
کتاب «متون تخصصی انگلیسی 3 » در علم اطلاعات منتشر شد

به گزارش لیزنا، کتاب «متون تخصصی انگلیسی 3» به نویسندگی دکتر مژده سلاجقه و توسط انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان منتشر شد.

هدف‌های اصلی ارائه متون تخصصی انگلیسی به دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی عبارتند از:1) توانمند شدن دانشجویان در استفاده از منابع تخصصی این رشته، 2) سهولت کار با شبکه­های اطلاعاتی و ارتباطی که زبان عموم آن‌ها انگلیسی است،  3) آشنا کردن دانشجویان با اصطلاحات تخصصی جهت جستجو و بازیابی منابع در پایگاه‌های اطلاعاتی انگلیسی ‌زبان و4) تمرکز بر متون تخصصی حوزه های نوین رشته علم اطلاعات و دانش شناسی شامل" فنآورهای وب، متادیتا ،سواد اطلاعاتی، علم سنجی، سیستم های چند رسانه¬ای، نمایه های الکترونیکی، سازماندهی اطلاعات و سازماندهی رایانه ای ، پایگاه داده، پردازش زبان طبیعی، مدیریت دانش و ... است.

محتوای این کتاب متون تخصصی جدید رشته علم اطلاعات و دانش شناسی را شامل می شود که بر اساس سرفصل‌های برنامه درسی دوره کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم مورخ 31/3/1388 برای درس متون تخصصی انگلیسی (3) در سرفصل وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و سرفصل برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد مصوبه هشتصد و چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری مورخ 19/6/91 در گرایش مدیریت اطلاعات و سایر گرایش‌ها تهیه ‌شده‌اند.

مزایای این کتاب عبارتند از: 1) داشتن متن­های تخصصی روزآمد 2) دارا بودن متن­های مرتبط با برنامه درسی کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی،  3) تمرین‌های(Tasks) هر درس بر اساس مهارتی است که هر درس آن مهارت را آموزش می دهد. 4) انتخاب متن­ها بر اساس دروس تخصصی ای است که دانشجویان در نیم سال­های قبل از اخذ این درس گذرانده‌اند، این درس ها عبارتند از:

-آموزش سواد اطلاعاتی

-مقدمات پردازش زبان طبیعی

-آشنایی با مدیریت دانش

-فن آوری های وب

-علم سنجی

-شاخص های استنادی

-پایگاه داده

-روش ها و فنون نمایه سازی و چکیده نویسی و نمایه های تخصصی الکترونیکی

-سازماندهی رایانه ای

-طراحی و مدیریت وبگاه کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی

-سیستم های چند رسانه ای

-جامعه اطلاعاتی

-ساختمان داده

-ساختمان پایگاه اطلاعاتی

-داده کاوی

- اقتصاد اطلاعات