کد خبر: 46709
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 آذر 1401 - 11:00

داخلی

»

کتاب

شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت افتتاح شد

منبع : موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ناشراني از كشورهاي ايران، عمان، امارات متحده عربی، مركز فرهنگي فرانسه، سوريه، عراق،‌ عربستان و لبنان افتتاح شد.
شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح شصت‌وچهارمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت شنبه(دوازدهم آذر ماه ۱۴۰۱) با حضور نجیب میقاتی(نخست وزیر کنونی لبنان)، تمام سلام و فؤاد سنيوره (نخست ‌وزيران پیشین لبنان)، سلوى سنيوره (رئيس انجمن فرهنگي عرب)، جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. 

در این آیین، نجيب میقاتی با بیان اینکه نمايشگاه بین‌المللی كتاب بيروت، شصت و چهار دوره برگزار شده است، گفت: اين نمايشگاه پير نمي‌شود و هميشه جوان مي‌ماند و امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شصت و چهار ساله شده است. 

نخست وزير لبنان، نمايشگاه بین المللی كتاب بیروت را يكي از با سابقه‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب در بين كشورهاي عربي دانست و گفت: این نمایشگاه فرصتی براي اهالي نشر فراهم مي‌كند تا آخرين آثار و دستاوردهاي خود را در حوزه كتاب و نشر معرفي كنند و صرفاً محلی برای فروش كتاب نيست بلكه محلي براي تبادل تجربه های اهالي نشر، نويسندگان و متفكران فرهنگي حاضر در نمايشگاه خواهد بود. 

خانه کتاب و ادبیات ایران با همكاري رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان براي دومين بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و ... در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور دارد.

شصت‌وچهارمين دوره نمايشگاه بین المللی كتاب بيروت با حضور ۱۲۳ ناشر از کشورهای مختلف از ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و تا ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ به مدت ۹ روز در محل «سي‌سايد ارينا» لبنان  به کار خود ادامه می دهد.