کد خبر: 46892
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 بهمن 1401 - 08:54

داخلی

»

کتاب

برگزاری نشست «اما فرزند انسان را جای سر نهادن نیست»

منبع : شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب با عنوان «اما فرزند انسان را جای سر نهادن نیست» برگزار می‌شود.
برگزاری نشست «اما فرزند انسان را جای سر نهادن نیست»

به گزارش لیزنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۴ بهمن ماه ساعت ۱۵ با سخنرانی دکتر سیدکیارش شیخ‌الاسلام به بحث درباره‌ی «اما فرزند انسان را جای سر نهادن نیست» اختصاص دارد.

آدمی چگونه به خویشتن خویش بدل می‌شود؟ این پرسشی‌ست که تلاش داشته‌ایم تا به یاری سورن کی‌یرکگور، پاسخ شایسته‌ای برایش تمهید کنیم. البته این تلاش به اندیشه کی‌یرکگور محدود نشده است، زیرا به یاری و راهبری اندیشه او، افقی گسترده را از یونان باستان تا ایده‌آلیسم مطلق هگلی مدنظر قرار داده‌ایم. این سیر و سیاحت ما را به گشایش ساحت یا افق سومی از حیات راهبر شده است؛ افقی که در آن تناقض بنیادین انسان را نه می‌توان نادیده گرفت و نه می‌توان مرتفع کرد، افقی که در آن تناقض بنیادین انسان را باید برکشید و فروتنانه تاب آورد، افقی که در آن صلای «و اینک انسان» طنین می‌افکند.

گفتنی است از دکتر سیدکیارش شیخ‌الاسلام برای نگارش رساله‌ی «تبیین تکلیف بدل شدن به خویشتن بر مبنای دریافت نوین کی‌یر کگور از رویداد حرکت» در هفتمین و هشتمین دوره‌ی جایزه‌ی دکتر رضا داوری اردکانی تقدیرشد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc  و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

برچسب ها :