کد خبر: 47110
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 فروردين 1402 - 11:54

داخلی

»

کتاب

کتاب «عشق داند...» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «عشق داند...» گزیده آثار بداهه‌نوازی زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی موسیقیدان و نوازنده برجسته تار و سه‌تار منتشر شد.
کتاب «عشق داند...» منتشر شد

به گزارش لیزنا،  کتاب «عشق داَد...» گزیده آثار بداهه‌نوازی استاد محمدرضا لطفی؛ آلبوم‌های عشق داند، پرواز عشق و راست پنجگاه اجرای جشن هنر شیراز با نظارت و مقدمه کیوان ساکت آهنگساز، مدرس، نوازنده تار و سه‌تار و نویسنده، تدوین و آوانگاری شاهرخ نجفی نوازنده تار و سه‌تار، مدرس و محقق در ۶۸ صفحه و قطع رحلی منتشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «محمدرضا لطفی، بی‌شک یکی از چهره‌های برتر و نام‌آور عرصه بداهه‌نوازی و تک‌نوازی در موسیقی ایران است. آثار بداهه‌نوازی وی از شاخص‌ترین نمونه‌های بداهه‌نوازی‌ و جمله‌پردازی مبتنی بر موسیقی ردیف دستگاهی است که بررسی و تحلیل آن می‌تواند حاوی نکات ارزنده و مفیدی برای هنرجویان و علاقه‌مندان این هنر باشد.

ثبت و نگارش آثار بداهه‌نوازی اساتید برجسته می‌تواند کمک شایانی باشد در جهت هر چه غنی‌تر شدن ادبیات مکتوب موسیقی کلاسیک ایرانی؛ از این رو با رویکرد به این موضوع، آثار این مجموعه برای اولین بار است که به نگارش درآمده و با دقت نظر و وسواس قابل تحسین نگارنده و با نظارت استاد کیوان ساکت سعی بر این بوده تا حد امکان، نگارش آثار نزدیک به اصل و عاری از دخل و تصرف باشد.»

کتاب «عشق داند...» = در ۶۸ صفحه و قطع رحلی به همت نشر نای و نی منتشر شد.