کد خبر: 47277
تاریخ انتشار: جمعه, 22 ارديبهشت 1402 - 17:09

داخلی

»

کتاب

نمایشگاه کتاب روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۲۱ فعال است

منبع : لیزنا
دومین نشست خبری علی رمضانی، سخنگو و قائم مقام سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ستاد اجرایی برگزار شد.
نمایشگاه کتاب روزهای پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۲۱ فعال است

به گزارش لیزنا، دومین نشست خبری علی رمضانی، سخنگو و قائم مقام سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جمعه 22 اردیبهشت ماه ساعت 15 در ستاد اجرایی برگزار شد. وی گفت: آمار فروش تا ساعت ١٣ امروز جمعه مبلغ ٢١ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان است که از این مبلغ ١۵ میلیارد و ٣٠٠ میلیون برای ناشران و مبلغ ۶ میلیارد و ١٠٠ میلیون برای کتابفروشان است. تا ساعت ۱۳ امروز تعداد ١٨٧ هزار نسخه کتاب به فروش رفته است.

وی گفت: ساعت آغاز به کار نمایشگاه ۱۰ صبح است و امروز جمعه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) هم مثل پنجشنبه یک ساعت، زمان نمایشگاه را افزایش دادیم تا مردم از فرصت تعطیلی بیشتر استفاده کنند. همچنین پنجشنبه و جمعه آینده نیز یک ساعت افزایش زمان کاری نمایشگاه را خواهیم داشت. احتمالاً روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) که تعطیل است، ممکن است تغییری در ساعت برگزاری نمایشگاه داشته باشیم که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: کتابفروشان به‌عنوان کسانی که اولین بار است در نمایشگاه حضور دارند  بعضا اعلام کردند برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان مجبور به بسته نگه‌داشتن درهای کتابفروشی‌های خود شدند؛ البته این مسئله به‌نحوی است که سهم ناشران از فروش محفوظ است. تعداد کتابفروشان غیرتهرانی حاضر در نمایشگاه بیشتر از تهرانی‌هاست. حضور آنها البته خللی هم به فروش ناشران وارد نکرده است و فروش ناشران نسبت به سال قبل هم رشد داشته است. البته این عزیزان باید بدانند که آیین‌نامه نمایشگاه به نفع خریداران کتاب است و اگر فروشندگان تعللی در ارسال کتاب‌ها داشته باشند، طبق آیین‌نامه انضباطی درخصوص آنان عمل خواهد شد.

وی در خصوص ارسال کتابها از طریق پست گفت:  از امروز (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) رسیدن بسته‌های خریداری‌شده از بخش مجازی نمایشگاه آغاز شده است . شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران طبق توافق بنا دارد که میانگین وصول بسته‌ها بیش از ۷۲ ساعت نشود. البته سال گذشته هم ظرف ۲۴ ساعت یا حدود ۳۵ ساعت بسته‌ها به دست مخاطبان رسید.

رمضانی گفت:  رویداد ایده‌پردازی «نمایشگاه دوست داشتنی من» تا ۱۵ خرداد برای دریافت ایده دایر است. این رویداد به ساخت نمایشگاه در سال آینده کمک می‌کند. بخش «کلینیک نشر» هم برای توسعه و توانمندسازی ناشران راه‌اندازی شده است که ناشران در دو سطح توسعه و راه اندازی می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی در خصوص عرضه اسباب بازی در نمایشگاه گفت:  عرضه اسباب‌بازی به صورت مجزا در نمایشگاه کتاب، طبق آیین‌نامه تخلف است. چنانچه کتابی منتشر شده و به اسباب‌بازی ملحق شده باشد، مطابق تشخیص ناظران سالن‌ها باید رسیدگی شود. چراکه کتاب‌ها با شابک و مجوز قابل شناسایی هستند، اما ممکن است چنین تخلفی صورت گیرد که ناظران ما در این مجموعه به آن توجه خواهند داشت.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.