کد خبر: 47448
تاریخ انتشار: شنبه, 27 خرداد 1402 - 07:24

داخلی

»

کتاب

رمان «آله و آلاله» منتشر شد

منبع : لیزنا
آله و آلاله توسط انتشارات نسل نواندیش به نویسندگی لیلا رعیت منتشر شد.
رمان «آله و آلاله» منتشر شد

به گزارش لیزنا، آله و آلاله رمان عاشقانه ایرانی با مضامین روانشناسی-اجتماعی است. شخصیت اول داستان دختری سی و دوساله و روزنامه‏ نگار به نام آلاله است. داستان از روزی شروع می‏شود که آلاله کار خود را در کلانتری شروع می‏کند. قراراست از این روز آلاله اخبار کلانتری را برای صفحه حوادث روزنامه آماده و ارسال کند. لطافت زنانه وجود آلاله با فضای خشک و پرتنش کلانتری چندان هماهنگ نیست. اما او مجبور به ادامه کار است و آنجا باقی می‏ماند.

هرروز خبری جدید پیش می‏آید. جرایمی که انجام شده و باید رسیدگی شود، یا انجام نشده و متهم درخواست دفاع و تبرّا دارد. بیشتر ماجراهای کلانتری تلخ، اما شنیدنی است. اخباری که درحقیقت براساس خاطرات سرهنگ بازنشسته ناجا صمد صدری مهرآباد نوشته شده.

عجیب‏ترین اتفاقی که آنجا برای آلاله رخ می‏دهد این است که در یک جلسه، صورت یکی از اعضاء کلانتری را نه به شکل انسان، که به شکل یک عقاب می‏بیند. آلاله وحشت ‏زده از دیدن این صحنه مانند بسیاری از افراد، برای حل این معما در ابتدا به سراغ دوست و آشنا می‏رود و اکثر آنها هم برای او نسخه‏هایی خرافه‏ انگارانه می‏پیچند. درپایان به سراغ روانشناس می‏رود، دکتر به سادگی از این مساله رمزگشایی می‏کند: تلفیقی از توهم دیداری و عشق.

چقدر دوست داشتم این انسان تا ابد در زندگی‏ام باشد، همیشه نظاره ‏گر هستی ‏اش باشم، شنونده صدایش، استشمام ‏کننده وجودش، و حس‏کننده هاله دورتادور پیکرش. دیر به او رسیده بودم اما می‏دیدم که با چه انعطاف و ظرافتی توانسته تک تک جاخالی‏های درون و بیرونم را پرکند. این مرد نه، این انسان نه، این نماینده خدا روی زمین آمده بود که قطعات شکسته و ترک خورده روحم را از گودال‏های زمان جمع کند، کنار هم بچیند و با چسبی از جنس عاطفه به هم پیوند دهد.

آله و آلاله اردیبهشت سال 1402 توسط انتشارات نسل نواندیش به نویسندگی لیلا رعیت منتشر شد.

 

برچسب ها :