کد خبر: 47917
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1402 - 14:01

داخلی

»

کتاب

کتاب «مار و آسمان» منتشر شد

منبع : انتشارات کتاب نیستان
مار و آسمان نوشته مهدی پوررضائیان با تصویرگری سارا کثیری عنوان کتابی است که به تازگی از سوی نشر نیستان برای مخاطب کودک و نوجوان منتشر شده است.
کتاب «مار و آسمان» منتشر شد

به گزارش لیزنا، «مار و آسمان» داستانی است صمیمانه درباره توانمندی درونی و بارور ساختن آن. نویسنده در واقع با نگاهی خاص به ارائه این مضمون پرداخته که جهان هستی و طبیعتی می‌تواند از موجودات زنده روی خود انرژی و توان حرکت دریافت کند. در این کتاب نویسنده داستان بچه ماری را روایت می کند که ناتوان از دیدن آسمان است. او ابتدا به خاطر نقص خود دلتنگ و دلزده از دوستانش می‌شود اما در ادامه و در سفری عجیب به اعماق جنگل، شکلی دیگر دیدن و تجربه کردن ارتباط با طبیعت را تجربه می‌کند. او متوجه می‌شود که می‌تواند از طبیعت خواسته‌ای داشته باشند و آن را تحت خواست خود در بیاورد.

هرچند این اتفاق بیشتر جنبه درونی و حسی و نه انرژیتیک دارد اما نویسنده در خلال آن کوشیده تا به مخاطب خود نشان دهد که می‌توان ناشدنی‌ترین اتفاقات و احساسات را با تغییر زاویه دید و نوع برقراری ارتباط با طبیعت تبدیل به امری سهل و در عین حال جذاب و نشاط‌انگیز و حتی غرور‌آفرین مبدل کرد. نویسنده همچنین سعی کرده تا مخاطب خود را به دور شدن از نگاه سطحی‌گرایانه تشویق و در ادامه او را به سمت وسعت دید و کشف احساسات درونی از منظر خلوت با خود و جهان پیرامونی دعوت کند.

«مار و آسمان» در کنار این مهم از زبانی شاعرانه و لطیف بهره برده است که حاصل توانمندی نویسنده در کشف و استخدام کلماتی لطیف و کاربردی در راستای نظام فکری او است.

مهدی پوررضاییان فارغ التحصیل از دانشگاه دهلی‌نو در رشته روانشناسی بالینی است. از مهم‌ترین سوابق فرهنگی و اجرایی مهدی پور‌رضاییان می‌توان به ریاست دانشکده هنر شاهد، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اشاره کرد.

یکی از دغدغه‌های وی در سال‌های اخیر در کنار تدریس و نیز امر روانشناسی، پرداختن به موضوع تربیت روانی کودکان در قالب نویسندگی و نیز برگزاری کارگاه‌های خلاق نویسندگی است. در رهگذر همین تجربه از وی کتاب‌هایی در باب ادبیات کودک و نوجوان و نیز داستان کودک منتشر شد که تازه‌ترین آن‌ها «مار و آسمان» است.