کد خبر: 48084
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 آذر 1402 - 09:25

داخلی

»

کتاب

«شب حسین کلانی» برگزار می‌شود

منبع : مجله بخارا
هفتصد و شانزدهمین شب از شب‌های مجله بخارا به تجلیل از مهندس «حسین کلانی»، فوتبالیست مردمی و بازیکن سابق تیم ملی و همچنین تیم‌های شاهین، پرسپولیس، پیکان و شهباز اختصاص یافته است.
«شب حسین کلانی» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا،  در این نشست که در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه دوازدهم آذرماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد، سخنرانان: دکتر بیژن ذولفقارنسب، جهانگیر کوثری، آلبرت کوچویی، حمید استیلی، محمدحسین یزدانی‌راد و علی دهباشی به ابعاد مختلف زندگی ایشان خواهند پرداخت.

حسین کلانی سوم بهمن ۱۳۲۳در خانواده‌ای اصالتاً کاشانی در تهران متولد شد. سال ۱۳۴۴ در رشته پزشکی دانشگاه ملی پذیرفته شد؛ اما پس از یکسال تحصیل، از پزشکی انصراف داد و در رشته مهندسی معماری و شهرسازی به تحصیل ادامه داد.
نخستین حضور فوتبالی او در تیم پرستوی شاهین بود و پس از آن به ترتیب در تیم‌های: مشعل، شاهین، پرسپولیس، پیکان و شهباز به بازی پرداخت و در معیت تیم ملی موفق به کسب افتخارات متعدد از جمله: کسب دو عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و همچنین کسب عنوان آقای گلی این رقابت‌ها شد.

در این مراسم، رونمایی از کتاب «طلایه‌دار هشت سرخپوشان» حاصل بیش از سی ساعت مصاحبۀ تاریخ شفاهی با او که با مصاحبه، تدوین و پژوهش محمدحسین یزدانی‌راد و پیمانه صالحی منتشر شده، انجام خواهد شد. همچنین بخشی از فیلم مستند زندگی او به نمایش در می‌آید.

«شب حسین کلانی» در ساعت پنج بعد از ظهر یکشنبه دوازدهم آذرماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی: خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی برگزار می‌شود.

برچسب ها :