کد خبر: 48091
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 آذر 1402 - 12:14

داخلی

»

کتاب

«قصه‌های دخترانه» منتشر شد

منبع : انتشارات قدیانی
قصه‌های دخترانه فرازهایی از زندگی سه بانوی برجسته اسلام نوشته‌‌ی زهرا زواریان در قطع خشتی کوچک منتشر شد.
«قصه‌های دخترانه» منتشر شد

به گزارش لیزنا، قصه‌های دخترانه، روایت زندگی «فاطمه بنت اسد» (عروس آن خانه)، «حضرت خدیجه (س)» (عروس و کاروانش) و نرگس خاتون (اسیری و عروسی) است . این برش‌های کوتاه از فواصل مختلف زندگی بانوان صدر اسلام به وسیله زهرا زواریان نوشته شده و سمیه صالح شوشتری آن را تصویرسازی کرده ‌است.

 این مجموعه سه جلدی معرفی زنانی است که به واسطه ازدواج با خاندان نبوت به شجره طیبه پیوند خورده‌اند و مادر سه تن از معصومین علیهما السلام هستند، ذکر منابع مورد استفاده در انتهای هر جلد، نشان دهنده‌ی نگاه جدی و مستند به موضوع روایت داستان‌های دینی برای کودکان و نوجوانان است.

جلد اول این مجموعه به ماجرای سفر نرجس خاتون(س) به روم و ازدواجش با امام حسن عسگری(ع) اختصاص پیدا کرده است؛ جلد دوم روایتی از زندگی فاطمه بنت اسد و تولد فرزندش امام علی(ع) در کعبه است و جلد سوم این مجموعه نیز روایتی است از زندگی حضرت خدیجه(س) و ماجرای ازدواجشان با پیامبر(ص).

 کتاب «عروس آن‌خانه»، روایت زندگی مادر گرامی حضرت علی (ع)، با تولد پربرکت این امام معصوم و این‌گونه به پایان می‌رسد: «ایاز با فشار جمعیت به جلو می‌رفت. فاطمه آرام و زیبا قدم برمی‌داشت. محمد، کودک را به سینه چسبانده بود. ابوطالب و هاشمی‌ها قافله کوچک آن‌ها را همراهی می‌کردند. جمعیت، شورانگیز و شیدا پشت سر آن‌ها حرکت می‌کرد. ابوطالب عروس کعبه را به خانه می‌برد. علی از دستان محمد شیری نوشید»

 انتشارات قدیانی، مجموعه سه جلدی «قصه‌های دخترانه» را با شمارگان سه هزار و 300 نسخه و قیمت 95 هزار تومان منتشر کرده است.