کد خبر: 48387
تاریخ انتشار: شنبه, 28 بهمن 1402 - 07:53

داخلی

»

کتاب

رونمایی از کتاب «درآمدی بر هویت ملی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)»

منبع : کتابخانه و موزه ملی ملک
آیین رونمایی از کتاب «درآمدی بر هویت ملی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می شود.
رونمایی از کتاب «درآمدی بر هویت ملی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)»

به گزارش لیزنا، کتاب حاضر به قلم دکتر عباسعلی رهبر به بررسی هویت ملی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) می‌پردازد و از یک پیش‌گفتار، دو فصل و نتیجه گیری تشکیل شده است.

در پیش‌گفتار، ضمن توجه به ادبیات نظری هویت ملی، نوع شناسی و ابعاد شناسی هویت ملی، به روش شناسی بحث در قالب رویکرد کیفی و استفاده از تکنیک تحلیل مرتبط اشاره شده است. فصل اول با عنوان «هویت ملی از نگاه رهبر معظّم انقلاب»، کلیّات هویت ملی، هویت ملی در ایران و هویت جمعی جهان اسلام را شرح داده است. در فصل دوم به تهدیدهای هویّت ملّی و راه‌های حفظ و تقویت آن از منظر رهبر معظّم انقلاب اشاره شده است. در انتها نیز در مقوله‌ی نتیجه‌گیری، ضمن ارایه‌ی پیشنهادهایی جهت حفظ و تقویت هویّت ملّی، شبکه‌ی مفهومی هویّت ملّی طبق نظرات و آراء معظم‌له بیان شده است.

آیین رونمایی از کتاب «درآمدی بر هویت ملی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۴ در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار خواهد شد و عموم علاقه‌مندان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

برچسب ها :