کد خبر: 48390
تاریخ انتشار: شنبه, 28 بهمن 1402 - 10:20

داخلی

»

کتاب

کتاب «خبر و خبرنگاری در عصر رسانه‌های اجتماعی» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «خبر و خبرنگاری در عصر رسانه‌های اجتماعی» در هشت فصل به قلم  قنبر احمدی، به برخی از مهمترین قواعد و بایسته‌های حرفه‌ای عرصه خبر و خبرنگاری و مهارت‌های  ضروری خبرنگاران و بازنمایی رسانه‌ها درعصر رسانه‌های اجتماعی  می­پردازد.
کتاب «خبر و خبرنگاری در عصر رسانه‌های اجتماعی» منتشر شد

به گزارش لیزنا،  این کتاب در هشت فصل به قلم  قنبر احمدی، به برخی از مهمترین قواعد و بایسته‌های حرفه‌ای عرصه خبر و خبرنگاری و مهارت‌های  ضروری خبرنگاران و بازنمایی رسانه‌ها درعصر رسانه‌های اجتماعی  می­پردازد. انتشارات آبگینه هنر ناشر این اثر است.

 در این کتاب به موضوع خبر و خبرنگاری به‌صورت سازنده، ابتکاری و خلاق  پرداخته می‌شود. رویکرد جامع این کتاب دیدگاهی چندوجهی از نوشتن، گزارش و تولید را به ارمغان می‌آورد که بیش از هر زمان دیگری در دنیای روزنامه‌نگاری مطبوعاتی و رادیو- تلویزیونی همگرای امروزی مورد نیاز است.

 کتاب خبر و خبرنگاری در عصر رسانه‌های اجتماعی همچنین راهنمایی است برای عوامل تحریریه خبر به‌ویژه خبرنگاران، دبیران و سردبیران تا با استفاده از تصاویر، صدا‌ها و کلمات، تخصص و حضور خود را در محل وقوع رویداد خبری به روایتگری تاثیرگذار تبدیل کنند و ضمن برآمدن از پس این امر بغرنج، بتوانند دستور کار خبری جدی به شیوه‌ای که مخاطب را علاقه‌مند، درگیر و در نهایت آگاه سازد، حفظ و گزارش کنند.

 این کتاب به‌طور خلاقانه اصول رسانه‌های جدید و مسائل معاصر مرتبط را در چشم‌انداز رسانه‌ای در حال تغییر برای خبرنگاران و دیگر عوامل خبر معرفی می‌کند. پیچیدگی‌های رسانه‌ای در روزگار کنونی، مطالعات رسانه را دچار تغییر و تحول کرده است. چگونگی استفاده خبرنگاران و دست‌‌اندرکاران از فناوری‌های رسانه‌ای جدید، چگونگی افزایش دامنه روزنامه‌نگاری در پاسخ به نیاز‌ها و درخواست‌های مردم در جامعه کنونی از دیگر مباحث این کتاب است.

 نگارنده تلاش کرده است با بیش از بیست سال فعالیت در تحریریه‌های مختلف خبری به‌عنوان سردبیر، جانشین سردبیر و دبیر خبر در شبکه خبر و خبرگزاری صدا و سیما، افق تازه‌ای مقابل دیدگان دبیران، سردبیران و خبرنگاران بگذارد و از زاویه‌ای بعضاً بدیع، جنبه‌هایی قابل‌تأمل از بحث‌های متنوع خبر و خبرنگاری را در عصر کنونی به تصویر بکشد.

این کتاب در 380 صفحه با شمارگان 200 نسخه و به قیمت 290 هزار تومان منتشر شده است.

پیش از این نیز از این نویسنده، کتاب ذخیره و بازیابی تصاویر و فیلم‌ها در رسانه‌های خبری، کتاب فناوری نوین اطلاعات در آرشیو و کتابخانه‌ها، هوش مصنوعی و نظام­های خبره در آرشیو و کتابخانه ها و کتاب راهنمای تدوین و نگارش پایان نامه منتشر شده است.