کد خبر: 48457
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 اسفند 1402 - 08:27

داخلی

»

کتاب

مجموعه داستان‌های وشاره منتشر شد

منبع : انتشارات قدیانی
«مجموعه داستان‌های وشاره» برای نوجوانان در سه مجلد با عنوان های «جشن عروسی بابام»، «شبی در خانه درختی» و «کروکودیل در کلاس» به قلم یوسف یزدیان وشاره، منتشر شد.
مجموعه داستان‌های وشاره منتشر شد

به گزارش لیزنا، انتشارات قدیانی «مجموعه داستان‌های وشاره» برای نوجوانان در سه مجلد با عنوان های «جشن عروسی بابام»، «شبی در خانه درختی» و «کروکودیل در کلاس» به قلم یوسف یزدیان وشاره را منتشر کرد.

در این مجموعه داستان های کوتاهِ به هم پیوسته، شخصیت اصلی و نوجوان داستان در یک روستای کوهستانی اوایل دهه پنجاه خورشیدی درگیر ماجراهای تلخ و شیرین و در عین حال جالبی می شود که خواننده اش را تا پایان ماجراها به دنبال خود می کشاند.

کتاب اول با عنوان «جشن عروسی بابام» در برگیرنده پانزده داستان کوتاه به هم پیوسته؛ با عناوینی مانند ماجرای توپ و فلک، جن در حمام خزینه ای وماهیگیری در آب گل آلود است که نام کتاب بر اساس داستانی با همین نام انتخاب گردیده است. در تمام این داستان ها یوسف؛ شخصیت اصلی همنام با نویسنده، با شیطنت‌ها و شیرینکاری‌های خاص خود در کنار «خاله جان»؛ شخصیت به ظاهر مخالف داستان وارد گره‌ها و درگیری های‌تازه و بدیعی در زندگی ساده و روستایی خودش می‌شود که خوانندگان داستان ها را تا رسیدن به نتایج غیر قابل پیش بینی با خود همراه می‌کند.

کتاب دوم با عنوان «شبی در خانه درختی» شامل پانزده داستان کوتاه به هم پیوسته؛ با عناوینی مثل انارهای شب چله، غربتی ها در وشاره، نفرین‌های کبوتر چاهی است که عنوان اصلی اثر نیز برگرفته از عنوان یکی از این داستان‌ها به همین نام است. یوسف؛ شخصیت اصلی این مجموعه نیز در شرایط و موقعیت های اغلب طنز آمیز با صحنه‌های خاص و نفس گیر دنیای یک نوجوان روستایی اوایل دهه پنجاه شمسی روبرو می‌شود. حالت انتظاری که در این داستان‌های واقع گرا ایجاد می‌شود به گونه‌ای است که خواننده‌اش را به پیگیری تا آخر داستان ترغیب می‌کند.

کتاب سوم با عنوان « کروکودیل در کلاس» نیز حاوی دوازده داستان کوتاه به هم پیوسته، با عناوینی همچون «سرانجام شانه به سر»، «آی ترسو ترسو ترسو» و «هیمه کنی به امر خاله جان» است که عنوان کتاب نیز همنام یکی از همین عناوین داستان های پیوسته این مجموعه داستان است. در این اثر نیز شخصیت اصلی کنجکاو و زبل داستان ها چنان درگیر رویدادهای کم نظیر دوران یک زندگی روستایی ساده و به دور از غوغا و هیاهوی دنیای امروز می شود که خواننده با مرور آنها و همذات پنداری با «یوسف» احساس صمیمیت و همدردی خوشایندی به او دست می‌دهد و در اغلب موارد خود را به جای این شخصیت نوجوان قرار می دهد و دوست دارد همراه با او در گره گشایی ماجراها شرکت داشته باشد.

نشر قدیانی این سه کتاب را تحت عنوان کلی داستان‌های وشاره، با قیمت هر جلد 120000 تومان در اختیار مخاطبانش قرار داد.