کد خبر: 48466
تاریخ انتشار: شنبه, 19 اسفند 1402 - 10:09

داخلی

»

کتاب

انتشار کتاب «یادگیری چگونه اتفاق می‌افتد»

منبع : لیزنا
کتاب «یادگیری چگونه اتفاق می‌افتد: پژوهش‌های بنیادین در روانشناسی تربیتی و مفهوم آن در عمل» منتشر شد.
انتشار کتاب «یادگیری چگونه اتفاق می‌افتد»

به گزارش لیزنا،‌ کتاب «یادگیری چگونه اتفاق می‌افتد» ترجمه مهران عالیشاه دانش آموخته کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران و دکتر سیدحسن علمدار مقدم عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در انتشارات «دانشگاه فرهنگیان»، سال 1402 به چاپ رسیده است.

«یادگیری چگونه اتفاق می‌افتد»، 28 غول پژوهشی در مورد آموزش و یافته‌های آن‌ها را در مورد اینکه چگونه ما یاد می‌گیریم و برای یادگیری اثربخش، کارآمد و لذت‌بخش به چه چیزهایی نیاز داریم، معرفی می‌کند. بسیاری از این آثار، الهام‌بخش پژوهشگران و معلمان در سراسر جهان بوده و در نحوه تدریس امروز ما اثری برجای گذاشته‌اند. این کتاب با کاوش 28 اثر کلیدی در زمینه یادگیری و آموزش، که از بین رشته‌های روان‌شناسی تربیتی و روان‌شناسی شناختی انتخاب شده‌اند، نقشه راهنمایی از مهم‌ترین اکتشافات در چگونگی یادگیری را ارائه می‌دهد. در هر فصل ابتدا تفاوت هر اثر پژوهشی با سایر پژوهش‌ها بررسی شده و اهمیت آن توضیح داده می‌شود و سپس توصیفی از پژوهش، مفهوم آن در عمل، نحوه استفاده از آن در کلاس و نکات مهم کلیدی برای معلمان ارائه می‌گردد.

این کتاب به شش بخش تقسیم شده است که شامل موارد زیر است:

■ نحوه کار مغز و معنای آن برای یادگیری و آموزش

■ پیش‌نیازهای یادگیری

■ چگونگی پشتیبانی از یادگیری

■ فعالیت‌های معلم

■ یادگیری با توجه به زمینه 

■ داستان‌های احتیاطی و دَه گناه مرگبار آموزش

کتاب «یادگیری چگونه اتفاق می‌افتد» ترجمه مهران عالیشاه دانش آموخته کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران و دکتر سیدحسن علمدار مقدم عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در انتشارات «دانشگاه فرهنگیان»، سال 1402 به چاپ رسیده است.