کد خبر: 42635
تاریخ انتشار: شنبه, 24 آبان 1399 - 17:57

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

انتشار فراخوان دریافت آثار فرهیختگان از سوی کتابخانه ملی

منبع : لیزنا
سازمان اسناد و کتابخانه ملی فراخوان دریافت آثار از فرهیختگان را منتشر کرد.
انتشار فراخوان دریافت آثار فرهیختگان از سوی کتابخانه ملی

به گزارش لیزنا،‌ سازمان اسناد و کتابخانه ملی فراخوان دریافت آثار از فرهیختگان را منتشر کرد. متن فراخوان به شرح زیر است:

"مفتخریم که هفته کتاب و کتاب‌خوانی را به شما فرهیخته گرامی تبریک بگوییم.

مستحضر هستید که سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان بزرگ‌ترین گنجینه آثار مکتوب ایرانیان، آیینه فرهنگ،‌ادب و تاریخ کشور است. این کتابخانه با گردآوری و نگهداری از آثار تولیدشده توسط ایرانیان در داخل و خارج از کشور و ثبت اطلاعات این منابع در کتاب‌شناسی ملی OPAC.NLAI.IR) )   امکان رؤیت پذیری و رصد کارنامه علمی و فرهنگی پدیدآوران ایرانی را برای اهالی علم و پژوهش فراهم می‌کند.

ازاین‌رو از شما فرهیخته گرامی دعوت می‌شود چنانچه آثاری از فعالیت‌های علمی‌تان (کتاب، پایان‌نامه (الکترونیکی یا چاپی)، طرح تحقیقاتی و یا منابع غیر کتابی) در کتاب‌شناسی ملی ثبت‌نشده؛ با اهدا یک نسخه از آن به کتابخانه ملی؛ ‌امکان حفظ و نگهداری دائم آن را برای نسل‌های آینده کشور فراهم کنید.

همچنین اداره کل فراهم آوری و حفاظت آماده دریافت مجموعه‌های اهدایی شما برای ارسال به کتابخانه‌های سراسر کشور به ویژه مناطق محروم است. امید است تا باهمت شما گرامیان فرصت بهره‌مندی همه هم‌وطنان از شور و لذت دسترسی به کتاب و کتاب‌خوانی فراهم شود."

  تلفن تماس: 81623021 -81623154-81623240- 81622943

آدرس: اتوبان حقانی – بعد از ایستگاه مترو- بلوار کتابخانه ملی – ساختمان کتابخانه ملی- اداره کل فراهم آوری و حفاظت – گروه مبادله و اهدا