کد خبر: 42995
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 دی 1399 - 09:30

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

جلسه کارگروه علم اطلاعات، دانش شناسی و سند پژوهی برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه کارگروه علم اطلاعات، دانش شناسی و سند پژوهی اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکشنبه 14 دی برگزار شد.
جلسه کارگروه علم اطلاعات، دانش شناسی و سند پژوهی برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه کارگروه علم اطلاعات، دانش شناسی و سند پژوهی اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روز یکشنبه 14 دی از ساعت 18 و به صورت مجازی با حضور دکتر غلامرضا ظریفیان، دکتر محسن حاجی زین العابدینی، ابراهیم عمرانی، دکتر غلامرضا عزیزی، دکتر ابراهیم افشار، مهدی رحمانی،دکتر سودابه نوذری و دکتر محبوبه قربانی برگزار شد.
در این جلسه برنامه های آتی این کارگروه تا انتهای سال جاری در مباحث علم اطلاعات و سند پژوهی ،بررسی پیشنهادهای کتابخانه های ملی افغانستان و تاجیکستان و مسائل و مشکلات مربوط به مخاطبین مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این جلسه  مقرر شد تا انتهای سال این کارگروه در چهارشنبه های علم اطلاعات اندیشگاه به صورت هر دو هفته یک برنامه را برگزار کند. موضوع فصل زمستان این نشستها مسائل سازماندهی اطلاعات و دانش و سندپژوهی خواهد بود.

در خصوص پیشنهادهای کتابخانه های ملی تاجیکستان و افغانستان مبنی بر برگزاری کارگاه جهت انتقال تجربه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات کتابداری و آرشیو مقرر شد جلسه مشترکی با حضور روسای کتابخانه های آن کشورها با حضور ریاست اندیشگاه و نیز کارگروه برگزار و نیاز سنجی های لازم بررسی شود.

 سپس در خصوص جذب مخاطبین و چرایی اینکه  مباحث مرتبط با فعالیت همکاران کتابخانه ملی مورد استقبال انها قرار نمیگیرد و نیز دانشگاهیان و سایر  کتابداران نیز استقبال چندانی نمی کنند مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد پس از تصویب نشست ها دعوتنامه و پوستر برنامه  به مدیران محترم گروه های علم اطلاعات ،دانش شناسی دانشگاه ها ، مراکز کتابخانه ای و نیز مراکز اسنادی ارسال شود.

مقرر شد برنامه سازماندهی اطلاعات ویژه کودکان با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و در محیط ادوب کانکت  انجمن برگزار شود و زمان برگزاری سخنرانی دکتر الهه حسن زاده نیز چهارشنبه ۲۴ دی ماه باشد.

جلسات این کارگروه هر دو هفته در روزهای یکشنبه به صورت مجازی برگزار می شود.