کد خبر: 43012
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 دی 1399 - 10:24

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برپایی نمایشگاه آثار تصویرگری نامزدهای ایرانی جایزه هانس‌کریستین ‌اندرسن

منبع : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
نمایشگاهی از آثار تصویرگران ایرانی برگزیده یا نامزد نهایی جایزه هانس‌ کریستین ‌اندرسن در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
برپایی نمایشگاه آثار تصویرگری نامزدهای ایرانی جایزه هانس‌کریستین ‌اندرسن

به گزارش لیزنا، در این نمایشگاه ۳۴ اثر تصویرگری از فرشید مثقالی، نسرین خسروی، پژمان رحیمی‌زاده، فرشید شفیعی و محمدعلی بنی‌اسدی نامزدهای نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن به نمایش گذاشته شده است.

بر همین اساس، فرشید مثقالی تنها برنده ایرانی جایزه هانس‌ کریستین ‌اندرسن است و سایر هنرمندان نامزد دریافت این جایزه بوده‌اند.

نمایشگاه آثار تصویرگری تا پایان بهمن سال ۱۳۹۹ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پذیرای علاقه‌مندان است.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران واقع شده است.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند عکس این آثار را در پایگاه خبری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری به نشانی kanoonnews.ir دیدن کنند.

جایزه هانس کریستین اندرسن یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودکان است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می‌شود.

یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند در صورت داشتن هر گونه سوال با شماره ۰۲۱۸۸۹۷۱۳۸۱ موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون تماس بگیرند.