کد خبر: 43491
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 اسفند 1399 - 13:57

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

انتشار فراخوان جایزۀ ترویج خواندن دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان – آساهی

منبع : شورای کتاب کودک
فراخوان جایزۀ ترویج خواندن دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان –آساهی(IBBY – Asahi Reading Promotion Award) منتشر شد
انتشار فراخوان جایزۀ ترویج خواندن دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان – آساهی

به گزارش لیزنا، جایزه‌ی جهانی ترویج کتاب‌خوانی و خواندن آساهی(IBBY) هر دو سال یک‌بار به گروه یا موسسه‌ای اهدا می‌شود که با انجام فعالیت‌های چشمگیر، سهم پایداری در اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی کودکان و نوجوانان داشته است. فکر ایجاد این جایزه در بیستمین کنگرۀ دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در سال ۱۹۸۶ در توکیو مطرح شد و روزنامه‌ی ژاپنی آساهی – شیمبون پشتیبانی مالی این جایزه را برعهده گرفت. نامزد این جایزه را شورای کتاب کودک ایران، شعبه‌ی ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) انتخاب و برای داوری نهایی معرفی می‌کند.

معیارهای دریافت این جایزه شامل تداوم اجرای پروژه، قابلیت گسترش، میزان وفاداری به اهداف و شعار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان، توانایی یا امکان برخورداری از پشتیبانی مالی دیگر، نتایج اجرای پروژه، نو و بدیع بودن پروژه، قابلیت الگوبرداری، کیفیت بالای مواد خواندنی تکرارپذیر، در دسترس بودن آن‌ها و قابلیت اندازه‌گیری نتایج است.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان را تکمیل کرده و آن را همراه گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط، شامل عکس، فیلم، کتاب و مقاله تا تاریخ پنجم اردیبهشت ماه(۱۴۰۰/۲/۵) به نشانی ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.