کد خبر: 43607
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 ارديبهشت 1400 - 15:00

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر برگزار می‌‏شود

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مراسم پایانی معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر برگزار می‌‏شود

به گزارش لیزنا،  آیین معرفی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  به صورت مجازی و با حضور سیدعباس صالحی و معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران نهادها و سازمان‌های همکار، ساعت 14:30 روز یک‌شنبه( پنجم اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود.

شبکه شهرهای خلاق  فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می‌شود. در این دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نمی‎شود.  

ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن سلامت همکاران، برگزاری این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و به صورت مجازی و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد. 

وی افزود: در این رویداد 367 شهر از 31 استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و بالغ بر9600 نفر ساعت کارگاه  آموزشی در مراکز استان‌های سراسر کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی  برگزار شده است . پس از چند مرحله داوری تعداد 143 شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز 60 شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره  شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین  با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

بر اساس این گزارش، علاقه‏مندان برای شرکت در این مراسم می‏توانند در روز و ساعت برگزاری مراسم به لینک پخش زنده نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به آدرس www.skyroom.onlione مراجعه کنند و در بخش یوزر کلمه daftar  و در بخش گذرواژه 1400 را تایپ کنند.