کد خبر: 43687
تاریخ انتشار: شنبه, 18 ارديبهشت 1400 - 10:33

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

پادکست مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در حوزه کتاب، کتابداری و علم اطلاعات منتشر شد

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
پادکست مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در حوزه کتاب، کتابداری و علم اطلاعات با عنوان «صدای کتابدار» به همت معاونت پژوهش و منابع دیجیتال اداره کل پژوهش و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طراحی و تدوین شد.
پادکست مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در حوزه کتاب، کتابداری و علم اطلاعات منتشر شد

به گزارش لیزنا، نرگس نشاط مدیرکل پژوهش و آموزش این سازمان با علام این خبر گفت: «صدای کتابدار» مجموعه ای از پادکست های مربوط به مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در حوزه کتاب، کتابداری و علم اطلاعات است که تدوین و منتشر می شود.

پادکست «صدای کتابدار»  با هدف معرفی مصاحبه های تاریخ شفاهی در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی منتشر می شود و در ادامۀ مسیر سراغ دیگر حوزه های مربوطه خواهد رفت.

وی ادامه داد: شماره نخست از این پادکست همزمان با سالروز درگذشت ثریا قزل اياغ ، کتابدار و نویسنده فقید در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به معرفی کتاب «دل سپرده به کودکان» اختصاص یافت. در این شماره  بخش هایی از مصاحبه تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با صدای این نویسنده شهیر ارائه شده است.

مدیرکل پژوهش و آموزش گفت: پیمانه صالحی مصاحبه تاریخ شفاهی با ثريا قزل ایاغ  را به انجام رسانده و بخش هایی از خاطرات ضبط این گفتگو را بازگو کرده است. در این پادکست لالایی های قزل ایاغ موجود در مجموعه «پرنیان و آب» نیز شنیده می شود.

نشاط گفت: شماره دوم «صدای کتابدار» به شرح آثار زنده یاد عباس حری استاد، متخصص علم اطلاعات و دانش شناسی اختصاص یافته است. دراین شماره از پادکست،  کتاب «در دانش» معرفی شده و اطلاعاتی درباره کودکی، زندگی حرفه ای و دانشگاهی، و اندیشه های حری روایت شده است. در بخش هایی از این پادکست نیز صدای عباس حری در مصاحبه انجام شده در تاریخ شفاهی شنیده می شود.

وی تصریح کرد: فایل های کامل مصاحبه تاریخ شفاهی منتشر شده در پادکست «صدای کتابدار» در اداره تاریخ شفاهی پژوهشکده اسناد، حفظ و نگهداری می شوند.

لازم به توضیح است پادکست «صدای کتابدار» از طریق وب سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی nlai.ir/podcasts  در دسترس است.