کد خبر: 43799
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 خرداد 1400 - 09:27

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

وبینار«مشاوره اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی» برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
دومین نشست از سلسله نشست های علمی کتابخانه مرکزی استان خوزستان با عنوان «مشاوره اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی» به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
وبینار«مشاوره اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، محمدرضا شکاری رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: از اواخر قرن بیستم و پس از ظهور اینترنت و وب جهان گستر، و تأثیر آن در موفقیت و پیشرفت سازمانها و رسیدن به اهدافشان، لزوم فراهم آمدن امکان دسترسی بهینه به اطلاعات مناسب، مفید و صحیح را دو چندان کرده است. در این شرایط، بحث مشاوره، و در اینجا، مشاوره اطلاعاتی اهمیت پیدا میکند. در کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی نیز به واسطه ی ماهیت آنها، و تنوع خدماتی که به روش های گوناگون به طیف های مختلفی از مردم جامعه ارائه می کنند، مشاوره اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار شده است. شکاری ادامه داد: کتابداران و متخصصان اطلاعات، با مشارکت دادن مراجعان و مخاطبان خود در جستن اطلاعات، و انتقال توانایی ها و تجارت خود به آنها، ضمن توجه و آشنایی با مشکلات، نگرانی ها، تضادها، اضطراب های آنها، در صدد رفع نیاز اطلاعاتی آنها برمی آیند.

رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان افزود: از مهمترین اهداف و محورهای این نشست، مشاوره اطلاعاتی و انواع آن، انواع مشاوره اطلاعاتی، مشاوره اطلاعاتی در عمل در کتابخانه های عمومی و مشاوره خواندن و کتابدرمانی است.

وبینار علمی «مشاوره اطلاعاتی در کتابخانه های عمومی»  با سخنرانی دکتر علیرضا نوروزی،عضو هیأت علمی و دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران، خالید ولایتی، کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابدار نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سهیلا خوئینی، دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. دبیری این جلسه نیز بر عهده ی محمدرضا شکاری ،رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان و دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز است.

این نشست روز چهارشنبه 5 خردادماه 1400، به صورت مجازی، در بستر اسکای روم و از طریق لینک و از ساعت 15 الی 17 برگزار می شود.