کد خبر: 43876
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 خرداد 1400 - 11:11

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

انتشار فراخوان ارسال نشریات به کتابخانه ملی ایران

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای جمع آوری، حفظ و ترویج میراث مکتوب و مستند، فراخوان ارسال نشریات به کتابخانه ملی ایران را منتشر کرد.
انتشار فراخوان ارسال نشریات به کتابخانه ملی ایران

به گزارش لیزنا،‌ براساس این فراخوان صاحبان آثار و ناشران در عرصه نشریات ( روزنامه، هفته نامه و مجلات )، لازم است نسبت به ارسال دو نسخه از نشریات چاپی خود به کتابخانه ملی ایران، اقدام کنند.

خواهشمند است ناشران به منظور حفظ تمامی منابع منتشر شده داخل کشور در دراز مدت در کتابخانه ملی، فایل الکترونیکی منابع منتشر شده خود را در قالب PDF به آدرس: « این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید» ارسال کنند. 

لازم به توضیح است کتابخانه ملی ایران در راستای رسالت ذاتی خود و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه جمع آوری، حفظ و ترویج میراث مکتوب و مستند را دارد. براساس این مصوبه و قانون «واسپاری»، تمامی نهادهای فرهنگی و انتشاراتی ملزم به ارسال و اهدای نسخه آثار منتشر شده خود به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هستند. همچنین کتابخانه ملی ایران خود را ملزم به حفظ حقوق مالکیت معنوی فایل های الکترونیکی منابعِ ارسال شده می داند.