کد خبر: 44638
تاریخ انتشار: جمعه, 21 آبان 1400 - 12:54

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برنامه نشست‌های ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

زمان برگزاری «نشست کتابخانه عمومی» اعلام شد

منبع : لیزنا
نشست کتابخانه عمومی در تاریخ پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در پنل ادوبی کانکت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.
زمان برگزاری «نشست کتابخانه عمومی» اعلام شد

به گزارش لیزنا، نشست کتابخانه عمومی با عنوان «تجربیات کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا» در تاریخ پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در پنل ادوبی کانکت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.

 دبیر نشست دکتر فاطمه پازوکی، رئیس اداره استاندارد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، است و اعضای نشست به شرح زیر اعلام شده اند:

  • دکترمنصور کوهی رستمی (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس انجمن ارتقاء کتابخانه‌های عمومی کشور)
  • دکتر عاطفه زارعی (رئیس اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان)
  • دکتر روح‌الله منوچهری (رئیس اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس)
  • دکتر رحمان ابراهیمی (معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی)
  • سخنران ویژه: جان ریچاردز (رئیس بخش سواد و خواندن ایفلا)

کتابخانه‌های عمومی در دوران منسوب به کرونا با چالش‌های زیادی در ارائه خدمات خود رو به رو شدند. این کتابخانه‌ها مدت‌ها به دلیل محدودیت‌های اعمال شده تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودند و با ریزش مراجعه حضوری کاربران خود مواجه شدند. دست‌اندرکاران این کتابخانه‌ها در این دوران تلاش داشتند تا با برنامه‌ریزی خدمات مجازی جدید و متنوع رضایت کاربران و مخاطبان خود را به دست آورند. در حال حاضر ضرورت دارد تا با مستندسازی این نوع از تجربیات و فعالیت‌ها و مرور تجربه‌های موفق و شکست‌خورده، چالش‌ها و راهکارهای تقویت و بازسازی خدمات برای حضور هر چه مؤثرتر در جامعه در دوران‌های بحران نیز شناسایی و تحلیل شوند. از این رو در نشست کتابخانه‌های عمومی در کنگره ششم متخصصان علوم اطلاعات تلاش خواهد شد تا دیدگاه کتابداران، مدیران و صاحب‌نظران در این رابطه ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

 

محورهای موضوعی این نشست به شرح زیر است: 

مستندسازی تجربیات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا؛ مرور تجربه‌های موفق و شکست‌خورده کتابخانه‌های عمومی در دوران کرونا؛ شناسایی چالش‌ها و راهکارهای تقویت و بازسازی خدمات کتابخانه‌های عمومی در دوران بحران؛ ارائه پیشنهادهای اجرائی و کاربردی برای حضور مؤثرتر کتابخانه‌های عمومی در جامعه در دوران بحران.

 علاقمندان برای حضور در این نشست در تاریخ مقرر و همچنین دسترسی به آرشیو پیش‌نشست‌ها میتوانند به این لینک مراجعه کنند.

ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد و ۱۹ نشست تخصصی با حضور خبرگان موضوعی به بحث و تبادل نظر در حوزه های مرتبط پرداخته خواهد شد.

برای ثبت نام در این گنگره تخصصی اینجا کلیک کنید.