کد خبر: 44729
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1400 - 12:13

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

RDMLA چینی راه اندازی شد

منبع : لیزنا
نسخه چینی آکادمی کتابدار مدیریت داده‌های پژوهشی (RDMLA) راه اندازی شد.
RDMLA چینی راه اندازی شد

به گزارش لیزنا، نسخه چینی آکادمی کتابدار مدیریت داده‌های پژوهشی (RDMLA) راه اندازی شد. RDMLA یک برنامه توسعه حرفه ای جهانی آنلاین رایگان برای کتابداران، متخصصان اطلاعات و سایر متخصصان است که در یک محیط تحقیقات متمرکز در سراسر جهان کار می کنند.

این دوره نتیجه همکاری مشترک بین برنامه آکادمی LIS، آکادمی علوم سلامت و کتابخانه های تحقیقاتی، و الزویر (Elsevier) است. در حال حاضر RDMLA بیش از 6000 دانشجو از 159 کشور در سراسر جهان دارد. توضیحات بیشتر درباره RDMLA و اطلاعات پس زمینه همراه آن در https://rdmla.github.io/ موجود است.

تیم RDMLA بر اساس یک هدف مشترک برای دسترسی بهتر به مطالب آموزشی با کیفیت و در دسترس برای جوامع یادگیری گسترده تر، با کتابخانه دانشگاه ملی تایوان (NTU) در اوایل سال 2020 برای توسعه نسخه چینی RDMLA همکاری کرد.

در حال حاضر، نسخه چینی RDMLA شامل هشت واحد است که بر دانش و مهارت های مورد نیاز برای همکاری با محققان و سایر ذینفعان در مدیریت داده ها تمرکز دارد. واحدها عبارتند از: مبانی مدیریت داده های پژوهشی (RDM)، هدایت فرهنگ داده های پژوهشی، حمایت از RDM در کتابخانه ها، راه اندازی خدمات داده در کتابخانه ها، مدیریت و ارزیابی پروژه، تجزیه و تحلیل داده ها و ابزارهای تجسم، مروری بر ابزارهای کدنویسی، و مروری بر ابزارهای پلتفرم.

سه واحد دیگر هنوز در دست ترجمه است و انتظار می رود تا ابتداری بهار 2022 در دسترس قرار گیرد.