کد خبر: 44826
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 آذر 1400 - 22:25

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

سعید رضایی شریف‌آبادی رئیس هشتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شد

منبع : لیزنا
در انتخابات هشتمین دوره هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی دکتر رضایی شریف‌آبادی به عنوان رئیس؛ دکتر مریم اسدی به عنوان نائب رئیس؛ دکتر رحمان معرفت به عنوان دبیر و پریسا پاسیار به عنوان خزانه‌دار دوره هشتم انتخاب  شدند.
سعید رضایی شریف‌آبادی رئیس هشتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شد

به گزارش لیزنا،‌ جلسه هم‌اندیشی و انتقال تجربیات با حضور حداکثری اعضای هیئت مدیره دوره هفتم و هشتم انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران روز سه‌شنبه مورخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر فریبرز خسروی ، رئیس هفتمین دوره هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با بیان این نکته که یکی از اتفاقات خوشایند این دوره، اصلاح وضعیت سایت انجمن از دو نظر ساختاری و ظاهری بود از مهندس اکبری که مسئولیت طراحی سایت را بر عهده داشت تشکر کرد و لوح تقدیری به رسم یادبود به وی از سوی انجمن اعطاء شد.

خسروی ضمن تبریک به اعضای جدید هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، ورود به این عرصه را با واژه همنوردی توصیف کرد. وی دو ویژگی اخص” رای جمعی ، پرهیز از رای فردی و صبوری و گذشت” را برای حضور در کارهای سمن (سازمان‌های مردم نهاد و داوطلبانه) لازم و ضروری دانست. سپس با اشاره به تداوم انجمن کتابداری در طول سالیان گذشته تاکنون و همچنین کسب رتبه A انجمن، خرسندی خود را از حضور هیئت مدیره جدید در راستای ارتقای تاثیرگذاری انجمن ابراز کرد.

در ادامه دکتر خراسانچی، با اشاره به حضور خود در دو دوره ششم و هفتم در سمت دبیر کمیته روابط عمومی و خزانه‌دار؛ حضور در انجمن را ماراتن خاصی بیان کرد. وی در ادامه به بیان تجربیات خود در ارتباط با کمیته روابط عمومی انجمن و همچنین دبیر اجرایی کنگره متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی پرداخت.

دکتر صمیعی، دبیر علمی ششمین کنگره متخصصان علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی با اشاره به این نکته که کار انجمنی کاری است داوطلبانه که با عشق انجام می‌شود، به اعضای جدید هیئت مدیره تبریک گفت. وی ضمن تاکید بر صحبتهای دکتر خسروی مبنی بر داشتن خصلت صبوری، گذشت و ایثار، همدلی در کارهای تیمی همچون امور انجمنی به بیان تجربیات خود در زمینه عهده‌دار بودن کمیته آموزش و دبیر علمی کنگره پرداخت. وی همچنین به تنظیم برنامه راهبردی در کمیته آموزش ششمین دوره و اشتیاق در راستای همفکری و هم‌اندیشی در کمیته آموزش دوره هفتم اشاره کرد.

دکتر زر‌ه ساز، دبیر هفتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران گفت: خود را مدیون انجمن می‌دانم. پیشنهاد وی برای اعضای هیئت مدیره جدید مطالعه ویژه نامه انجمن در شناسه، جهت آشنایی هر چه بهتر با تاریخچه پرافتخار انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی و همچنین فعالیت‌های آن طی سالیان گذشته است.

وی، حضور ذینفعان تاثیرگذار در کنگره متخصصان را به عنوان افتخاری دیگر برای انجمن نام برد. همچنین توجه به مواردی چون: همبستگی پیشکسوتان و نیروهای جوان انجمنی؛ تداوم دو نشریه شناسه و آی بولتن؛ تقویت شاخه‌های انجمن و ارتباط وی با انجمن مرکزی؛ ارتقای سایت انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی و گسترش عضوگیری در انجمن را از نکات قابل توجه در دوره‌های گوناگون هیئت مدیره ذکر کرد.

دکتر محسن حاجی‌زین‌العابدینی، بازرس هیئت مدیره هفتمین و هشتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، تقارن روز دانشجو و جلسه هم‌اندیشی را با بیان این نکته که کار انجمنی تلاشی برای دانشجویان و آینده درخشان ایشان است اتفاق مبارکی و میمونی برشمرد.

وی به بلوغ انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در طی سالیان اشاره کرد که حاصل بنیان‌گذاری انجمن توسط افراد خبره می‌باشد و مسئولیت هیئت مدیره هر دوره را بیش از پیش در راستای ارتقای انجمن بیش از پیش افزون می کند. آرشیو و مستندسازی و همچنین اجرای تاریخ شفاهی را از اهم فعالیت‌های مورد توجه هیئت مدیره جدید دانست.

مهسا پورحقانی دبیر کمیته انتشارات، با ابراز خرسندی از بزرگتر شدن خانواده انجمنی، به ایراد این نکته پرداخت که همه اعضای دوره هفتم نهایت تلاش خود را در اجرای امور انجام دادند.

شایان ذکر است کمیته انتشارات هفتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران بروز رسانی مجموعه مقالات کنگره متخصصان علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی را به سرانجام رساند.

در ادامه پریسا پاسیار، بازرس دوره هفتم و هیئت مدیره دوره هشتم انجمن کتابداری، با بیان آشنایی خود از سال ۱۳۸۱ با این سازمان به ارائه تجربیات خود در این مدت پرداخت. وی همچنین نظام‌مند شدن امور را از نکات قابل توجه در دوره‌های مختلف هیئت مدیره ذکر کرد.

سپس با نظارت دکتر حاجی‌‌زین‌العابدینی،‌ بازرس هشتمین دوره هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، انتخابات هیئت مدیره جدید آغاز شد و بر اساس رای حاضران (هیئت مدیره دوره هشتم)، دکتر رضایی شریف‌آبادی به عنوان رئیس؛ دکتر مریم اسدی به عنوان نائب رئیس؛ دکتر رحمان معرفت به عنوان دبیر و پریسا پاسیار به عنوان خزانه‌دار دوره هشتم برگزیده شدند.

سپس دکتر رضایی شریف‌آبادی رئیس دوره هشتم هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، ضمن تشکر از اعتماد اعضای هیئت مدیره جدید، گفت:  کار انجمنی کاری است دلی و داوطلبانه. کسانی که در جمع حضور دارند افرادی هستند که هر کدام علاقمند به امور داوطلبانه هستند.

 وی در ادامه صحبت‌های خود به تلاش‌های خودجوشانه افرادی همچون ابراهیم عمرانی، دکتر خسروی و … در راستای پایه‌گذاری و ترویج تفکر کار داوطلبانه و انجمنی اشاره کرد.

دکتر رضایی شریف ابادی همچنین به هم‌اندیشی با افراد تجربه‌مند انجمنی در این دوره و تداوم جایگاه علمی انجمن که در کنگره سالانه تلالو پیدا می‌کند اشاره کرد.

جلسه با گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.