کد خبر: 44860
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 آذر 1400 - 10:32

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

تغییر تاریخ برگزاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
دبیرعلمی دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تغییر زمان برگزاری این جشنواره ملی خبر داد و گفت: تاریخ برگزاری این جشنواره ملی، از 30 آذرماه به زمان دیگری موکول شد.
تغییر تاریخ برگزاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری

به گزارش لیزنا، رضا خانی پور دبیرعلمی دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر درباره کم و کیف داوری آثار گفت: آثار ارسالی به این جشنواره ملی در حوزه های مختلف برای ارزیابی و داوری به داوران داخل و خارج از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سپرده شده  و تاکنون 90درصد داوری ها انجام شده است.

وی ادامه داد: نحوه ارزیابی آثارارسالی براساس جداول امتیازی آثارعلمی اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و بر اساس شرایط و نیازهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بومی سازی شده و به عبارت دیگر مواردی به جدولِ امتیازدهی افزوده شده و موضوعاتی که برای سازمان مهمتر است نیز از امتیازات بیشتری برخوردار شده است، برای مثال می توان به پژوهش‌های کاربردی و هدفمند اشاره کرد.

خانی پور یادآور شد: با توجه به اختلاف معنادار بین داوری اول و دوم برخی آثار، آنها را به داوری سوم ارجاع داده ایم و اکنون منتظر دریافت نتیجه از این بخش هستیم.

وی ادامه داد: طبق اعلام دبیرخانه، تعداد 104 اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارسال شده است که 12 اثر در حوزه پایان نامه، طرح، کتاب و غیره خارج از موضوعات و محورهای جشنواره بوده و اکنون از داوری ها حذف شدند.

دبیرعلمی دوازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تغییر زمان برگزاری این جشنواره ملی خبر داد و گفت: تاریخ برگزاری این جشنواره ملی، از 30 آذرماه به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام می شود.

خانی پور تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه های علم اطلاعات و دانش شناسی، اسناد و علوم آرشیوی، مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی، نسخه پژوهی و تاریخ شفاهی در سطح ملی و نیز شناسایی استعدادهای جوانان در این حوزه‌ها است. بهره‌گیری از ظرفیت‌، توان علمی پژوهشگران و ارتباط بیشتر آنان با سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران، تشویق و ترغیب بیشتر در تولید علم در حوزه های یاد شده و تقویت مرجعیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از دیگر اهداف برپایی این رویداد فرهنگی است.

لازم به توضیح است: دوازدهمین دوره این جشنواره ملی با شعار «پژوهش هدفمند، توسعه فناوری و مرجعیت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» برگزار می شود و آثاری که از آنها تجلیل و تقدیر می‌شود شامل کتاب (تالیف،تصنیف و ترجمه)، پایان نامه ارشد و دکتری، طرح های خاتمه یافته و ایده های برتر است که باید در حوزه های موضوعی این همایش ارائه شوند.