کد خبر: 45080
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 دی 1400 - 12:41

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران:

به کتابداران اعتماد کنید

منبع : لیزنا
دکتر سعید رضایی شریف آبادی در نشست هم اندیشی سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور با استادان علم اطلاعات و دانش‌شناسی کشور به نکات مهمی اشاره کرد.
به کتابداران اعتماد کنید

به گزارش لیزنا، رضایی شریف آبادی  سخن خود را با بیان این عبارت آغاز کرد که ماموریت اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره کتابخانه‌هایی است که مخاطبش ۸۰ میلیون جمعیت کشور با سلایق، و گرایش‌های  مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی است. بنابراین نباید رویکرد خاصی را دیکته کرد و ماموریت‌های نهاد را با ماموریت ارگان‌ها و سازمان‌هایی همچون حوزه علمیه و یا سازمان تبلیغات و سایر نهادهای فرهنگی که بودجه‌های کلانی برای انجام ماموریت خود دریافت می‌کنند اشتباه گرفت.

رئیس انجمن کتابداری در ادامه افزود: برخی از کتابداران زحمتکش نهاد از محدودیت‌ها و پیگردهای قانونی و عدم امنیت شغلی گله‌مند هستند، باید فضایی ایجاد کرد که  احساس وجود جو امنیتی از بین برود.

رضایی شریف آبادی افزود: باید به کتابداران اعتماد کرد و مسئولیت‌های مدیریتی نهاد به آن‌ها سپرده شود.

 وی افزود:  چرا در جمع معاونان نهاد دانش آموختگان کتابداری نیستند؟ چرا  تعداد اندکی از مدیران کل نهاد دانش آموخته کتابداری هستند؟ در این راستا باید به کتابداران نهاد اعتماد کرد و عرصه را برای فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه ایشان باز کرد تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور به عموم مردم باشیم.

رضایی شریف آبادی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که پیشنهادهای استادان و صاحبنظران در این جلسه مورد توجه مسئولین محترم نهاد قرار بگیرد و بطور منظم جهت استحضار شرکت کنندگان در جلسه و سایر علاقمندان گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه شود.

یادآوری می شود نشست هم اندیشی سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور با استادان علم اطلاعات و دانش‌شناسی کشور، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر صبح روز ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.