کد خبر: 45232
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 بهمن 1400 - 09:12

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

چهارهزار جلد کتاب نفیس به کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب اهدا شد

منبع : لیزنا
مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب از اهدا کتابخانه شخصی حضرت آیت الله محمدعلی تسخیری توسط فرزندان آن مرحوم به کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد.
چهارهزار جلد کتاب نفیس به کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب اهدا شد

به گزارش لیزنا، مهدی محمدی شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌‌وگو با خبرگزاری لیزنا ، با اشاره به سنت اهدای کتاب توسط علما، مراجع، مولفین و سازمان های فرهنگی به کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالهای اخیر گفت: بیش از چهار هزار جلد کتاب نفیس مربوط به کتابخانه شخصی آیت الله محمدعلی تسخیری توسط فرزندان آن مرحوم به کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب اهدا شد.  ایشان به سبب ارتباط با سازمانهای مذهبی بین المللی و نیز سفر فراوان به کشورهای مختلف، طی مدت بیش از ۵۰ سال اقدام به جمع آوری این مجموعه‌ی نفیس کرده است.

وی گفت: این کتابها به زودی در کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در مجموعه‌ای جداگانه و به نام خود ایشان نگهداری و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است این کتابخانه، دومین مجموعه اهدایی پس از مجموعه کتاب‌های حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای نعمانی است که به کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب در یکسال گذشته اهدا می‌شود.

مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب با دارا بودن بیش از ۱۱۰ هزار جلد کتاب تخصصی یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های کشور در زمینه ادیان و مذاهب است، به طوری که برای تهیه این کتاب‌ها، مدیران و مسئولان کتابخانه و دانشگاه سفرهایی به بیش از ۲۵ کشور جهان و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب داشته‌اند تا بتوانند از نزدیک در زمینه تمام ادیان زنده جهان منابع بروز و کارآمد را جمع‌آوری و به مجموعه خود اضافه کنند و در اختیار پژوهشگران قرار دهند.

به گفته وی، بسیاری از این کتاب‌ها، کتاب‌های کمیاب یا شاید بتوان گفت نایابی هستند که به همت مسئولان این دانشگاه تهیه و در کتابخانه نگهداری می‌شود.

در پایان مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب از شرکت کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در اسفند ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ان شالله با فروکش شدن اپیدمی کرونا همانند گذشته بتوانند منابع تخصصی را از نمایشگاه ‌های بین‌المللی تهیه کنند.