کد خبر: 45235
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 بهمن 1400 - 10:45

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اهدای نسخه خطی 349 ساله به کتابخانه آستان قدس رضوی

منبع : لیزنا
فرزند مرحوم آیت الله ابراهیم خوشنویس، نسخه خطی فوائدالضیائیه یادگاری از پدر با 349 سال قدمت را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.
اهدای نسخه خطی 349 ساله به کتابخانه آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا، رزند مرحوم آیت الله ابراهیم خوشنویس گفت: کتاب «الفوائد الضيائيه» اثر جامي، شرحي بر کافيه ابن الحاجب کتابت شده به سال 1094 قمری را دارای حاشیه‌های متعددی از علمای بزرگ دینی عنوان کرد که این یادداشت‌ها می‌تواند برای پژوهشگران مفید باشد.

وی به بیان تاریخچه‌ای از این کتاب پرداخت و گفت: این کتاب از بخارا به دست سیف الممالک حاکم تبریز از حاکمان دوران قاجار می‌رسد و از مرحوم پدرم می‌خواهد تا این کتاب را به پسرش تعلیم دهد.

خوشنویس ادامه داد: از آن پس این کتاب بارها و بارها توسط مرحوم پدرم در حوزه‌های علمیه مختلف تدریس شد و در قبال آموزش آن وجهی دریافت نکرد.

وی تصریح کرد: ازآنجایی که آخوند ملارضا خراسانی از فقهای دوره مشروطه جد مرحوم خوشنویس است ترجیح بر این بود که کتاب نفیس فوائدالضیائیه در کتابخانه آستان قدس نگهداری شود.

کتاب چاپ سنگی «وصاف» چاپ شده به سال 1291 قمری دیگر اثری بود که از سوی ایشان به نیابت از پدر به کتابخانه آستان قدس رضوی اهداء شد.