کد خبر: 45561
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 فروردين 1401 - 04:08

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نمایش تابلوی قرآن حکاکی شده بر 85 دُرّ نجف در موزه قرآن رضوی

منبع : لیزنا
تابلوی قرآن حکاکی شده بر 85 در نجف، در ایام ماه مبارک رمضان در تالار ورودی موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری برای معرض بازدید عموم قرار گرفت.
نمایش تابلوی قرآن حکاکی شده بر 85 دُرّ نجف در موزه قرآن رضوی

به گزارش لیزنا، این تابلوی نفیس و ارزشمند که در ابعاد 71 در 51 سانی‌متر در زمینه‌ای چوبی مشبک با قابی برجسته طراحی و ساخته شده، به نقوش خطائی و معرق کلاژ مزین است و هفده گل پنج‌پر از دُرّ نجف بر روی آن نصب شده که آیات قرآن كريم با رنگ آبي بر آن نوشته شده است.

تابلو بر روی  پارچه‌ای از مخمل سبز قرار دارد که عبارت «القرآن الکریم» بر روی آن گلدوزی شده است ودر مرکز آن نیز عبارت‌های «القرآن الکریم»، «منحوت علی در النجف بأیدی حرفیین نجفیین» و «مقدم السماحة آیة الله السید علی الخامنئی قائد الجمهوریة الإسلامیة الإیرانیة من العلامة الدکتور السید محمد بحرالعلوم 1425ه، 2004م»، کتابت شده است.

این اثر نفیس در سال 1382 توسط علامه دكتر سيد محمد بحرالعلوم به رهبر معظم انقلاب اهدا و معظم‌له آن را به موزه آستان مقدس رضوی تقدیم کردند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید این اثر موزه‌ای همه روزه از ساعت 8تا 12 به حرم مطهر، صحن کوثر، موزه قرآن وهدایای مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

           

برچسب ها :