کد خبر: 45589
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 ارديبهشت 1401 - 11:17

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

کنفرانس EAHIL ۲۰۲۲ به صورت حضوری در هلند برگزار می شود

منبع : لیزنا
پس از دو سال برگزاری کنفرانس اروپایی اطلاعات سلامت و کتابخانه ها (EAHIL) به صورت آنلاین، امسال این کنفرانس به صورت حضوری در شهر روتردام هلند برگزار می‌شود.
کنفرانس EAHIL ۲۰۲۲ به صورت حضوری در هلند برگزار می شود

به گزارش لیزنا، این کنفرانس با شعار «افق ها را گسترش دهید - تنوع، مشارکت و نوآوری با ارتباط انسانی»  1-3 ژوئن  2022 برابر با ۱۱ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می شود.

علاوه بر این در روزهای ششم، نهم، دهم و سیزدهم ژوئن نیز این رویداد به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت. رویداد آنلاین شامل ارائه پوسترها و نیز بحث های تخصصی است. در ارائه های آنلاین ارائه دهندگان به صورت زنده مطالب خود را ارائه نمی‌دهند بلکه ویدئوهای خود را از پیش بارگذاری‌ می‌کنند تا شرکت‌کنندگان قبل از برگزاری کنفرانس ببینند و در روز کنفرانس، ضمن معرفی خود پژوهش شان را معرفی کرده و  به پرسش ها پاسخ می دهند.

 در این کنفرانس، علاقه مندان  فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دانش و نوآوری ها، ملاقات با همکاران (جدید) در حوزه اطلاعات سلامت و مشارکت و شبکه  سازی پیدا می‌کنند. هدف از این کنفرانس گسترش تنوع و مشارکت و نواوری میان علاقه‌مندان در حوزه های اطلاعات سلامت است.

در کنفرانس EAHIL ۲۰۲۲ مقالاتی از پژوهشگران ایرانی در بین مقالات ارسالی به این کنفرانس وجود دارند که از این بین دومقاله مریم مقدمی دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران در حوزه سواد داده و الزامات شغل کتابدار داده نیز ارائه خواهد شد.

اطلاعات مقالات پذیرش شده این محقق و همکارانشان به شرح ذیل است:

Evaluating the Data Literacy of Academic Librarians in Iran

Moghadami, Maryam; Malekolkalami, Mila; Mantegh, Hassan

Knowledge and skills required of data librarians in universities: A qualitative research

Moghadami, Maryam

این مقالات در تاریخ  ۹ ژوئن برابر با ۱۹ خرداد در کنفرانس به صورت انلاین به بحث گذاشته خواهند شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کنفرانس به این لینک مراجعه کنند. همچنین برنامه کامل کنفرانس در این نشانی در دسترس است.